راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست

به گزارش مجله زیتوا، راه اندازی این شبکه به هیچ وجه به معنای قطع اینترنت بین الملل نبوده بلکه بستری است که مردم بتوانند از یک سو از خدمات با کیفیت و با سرعت شبکه ملی اطلاعات بهره مند شوند و هم اینکه سرعت اینترنت بین الملل در کشور نیز ارتقا پیدا کند.

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست

از وبلاگ وردپرس دیدن فرمایید.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان مطلب فوق اضافه نمود: در شرایط فعلی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درحال آنالیز بودجه سال 99 هستند، این فرصت وجود دارد تا مباحث مربوط به شبکه ملی اطلاعات نیز در بودجه سال آینده مورد توجه باشد.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه مجلس باید دولت را مکلف کند که تا انتها سال 99 شبکه ملی اطلاعات را به طور کامل و در تمامی لایه ها تکمیل کند، توضیح داد: یکی از مهمترین بخش های شبکه ملی اطلاعات که اکنون در آن نقص وجود دارد موتور جستجوی ایرانی است که در داستان قطع اینترنت اخیر نیز جای خالی آن به جد احساس شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور دومین بخش ضروری در خدمات مرتبط با شبکه ملی اطلاعات را ایمیل ایرانی دانست و گفت: البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و ضرورت دارد تا از فعالان این بخش حمایت به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه موضوع CDN و DNS بومی هم باید از سوی مجلس محترم مشخص تکلیف گردد، ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل کشور آمادگی دارد به عنوان بازوی نظارتی مجلس در این زمینه وارد عمل شده و اقدام به گزارش ­دهی تخصصی کند.

سردار جلالی در ادامه یکی از ضروریات تکمیل شبکه ملی اطلاعات را ابرداده ملی مطرح نمود و گفت: اگر بخواهیم خدماتی در سطح جهانی ارائه دهیم احتیاج داریم تا این پروژه نیز نهایی گردد چراکه اساس بسیاری از خدمات نوین به وسیله ابرداده صورت می گیرد.

وی در مورد اظهارات رئیس جمهوری در مجلس مبنی بر ضرورت حمایت از شبکه ملی اطلاعات نیز اضافه نمود: هرچند این حمایت دیرهنگام صورت گرفت، اما به هر تقدیر جای خرسندی دارد که بالاخره در بین مسئولان دولتی نیز این گفتمان نهادینه شده است که شبکه ملی اطلاعات یک احتیاج حیاتی برای کشور است و من شخصا از آقای رئیس جمهور بابت این رویکرد تشکر می­ کنم..،خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 357

به "راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید