زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد اعلام شد

به گزارش مجله زیتوا، مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از 19 شهریور ماه شروع می گردد.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد اعلام شد

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: نتایج آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی شب گذشته (یکشنبه 12 شهریور) به وسیله درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

وی در ادامه توضیح داد: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته اند، توجه داشته باشند که منحصراً می تواند در یکی از کدرشته محل های قبولی ثبت نام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه نمود: پذیرفته شدگان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت نام از روز یکشنبه شهریور ماه جاری به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه نمایند.

کریمیان گفت: تعداد 470 هزار و 528 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت پرداختند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: داوطلبان زن آزمون کارشناسی ارشد سال 1402، 255 هزار نفر بودند که 54 درصد کل داوطلبان را تشکیل می دادند. مردان نیز با 216 هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

به گفته وی، در مجموع 355 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1402 مجاز به انتخاب رشته شدند.

آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روز های 11 و 12 اسفند ماه سال گذشته طی دو روز برگزار گردید.

منبع: فرارو
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 2017

به "زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید