شیر مادر، مطمئن ترین غذای کودک

به گزارش مجله زیتوا، شیر مادر علاوه بر این که تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد احتیاج کودک شما را در شش ماه اول زندگی تأمین می نماید، سرشار از موادی است که برای مبارزه با بیماری ها از کودک محافظت می نماید. کارشناسان توصیه می نمایند تغذیه نوزاد به خصوص در شش ماه اول منحصراً و فقط با شیر مادر انجام گردد، زیرا هیچ چیز جایگزین شیر مادر در طول این شش ماه نیست.

شیر مادر، مطمئن ترین غذای کودک

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت با بیان اینکه شیر مادر سالم ترین، در دسترس ترین و مطمئن ترین غذای کودک در 2سال ابتدایی تولد است، گفت: شیردهی در روز اول تولد، 22 درصد از مرگ و میرهای نوزادان را کاهش می دهد.

دکتر محمد حیدرزاده در سمینار دو روزه ترویج تغذیه با شیر مادر در دانشکده علوم پزشکی تربت جام، با بیان این مطلب اضافه نمود: شیردهی پروسه ای فیزیولوژیک است و اکثر مادران قادر به انجام آن هستند، اما احتیاج به آموزش، مراقبت و هدایت مادران در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: برگزاری سمینارهای آموزشی برای انتقال اطلاعات جدید به پرسنل بهداشتی بیمارستان و ماماها لازم است تا بتوانند مادران را با اطلاعات جدید آموزش، ارشاد و هدایت نمایند و منجر به افزایش و موفقیت شیر دهی در مادران گردد.

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت توضیح داد: تغذیه با شیر مادر به مدت 2 سال، خطر عفونت های تنفسی، گوارشی، اسهالی و بیماری های سرطانی را کاهش می دهد و برای مادر و اجتماع هم فواید زیادی دارد.

بنابر اعلام وبدا، حیدرزاده بیان نمود: ترویج تغذیه نوزاد با شیر مادر، هزینه ای دربر ندارد، اما سود زیادی برای سلامت مادر و جامعه به همراه دارد.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 45

به "شیر مادر، مطمئن ترین غذای کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر مادر، مطمئن ترین غذای کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید