عالمی: مجیدی بازیکن خوبی بود اما مربیگری فرق دارد، سرمربی ایرانی بهترین گزینه است

به گزارش مجله زیتوا، مربی سابق استقلال در خصوص جدایی استراماچونی گفت که از ابتدا هم معین بود این کش و قوس ها سرانجامی ندارد.

عالمی: مجیدی بازیکن خوبی بود اما مربیگری فرق دارد، سرمربی ایرانی بهترین گزینه است

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

ایمان عالمی، مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در گفت وگو با خبرنگاران، درباره قطع همکاری استقلال با آندره آ استراماچونی گفت: از همان ابتدا قابل پیش بینی بود که این کوشش ها برای بازگشت استراماچونی سرانجامی نخواهد داشت. هم استراماچونی و هم مسئولان باشگاه استقلال حرف های متعدد و مختلفی می زدند که با هم سنخیت نداشت. تنها کسی که در این بین ضرر کرد، طرفداران بودند. این یک شوک است که به تیم استقلال وارد شده و عاقبت خوشی ندارد. من تصور خوبی از استقلال در نیم فصل دوم ندارم.

عالمی در پاسخ به این سوال که چرا همه از مدیریت و سرمربیگری استقلال فرار می نمایند گفت: در فوتبال ما همه مسائل به مباحث مادی ختم می گردد. سال به سال هم بدتر می گردد. در تیم های خصوصی تصمیم گیری درباره مسائل به عهده خود باشگاه است اما در تیم هایی مانند استقلال که زیر نظر دولت اداره می گردد، تصمیم گیری تنها بر عهده تیم نیست و این دولت است که نقش اصلی را ایفا می نماید.

بازیکن سابق استقلال درباره مسائل و حواشی اخیر این تیم گفت: استقلال فرایند خوبی را پیش گرفته بود و اگر همان طور ادامه می داد، قهرمانی برایش امری دور از دسترس نبود. اگر استراماچونی راضی شده بود که برگردد، شرایط همین گونه خوب ادامه می یافت اما در حال حاضر که این مربی ایتالیایی از استقلال جدا شده است، سوال های بسیاری پیش می آید. سرمربی بعدی کیست؟ آیا می تواند با زیربنای حال حاضر استقلال کنار بیاید؟ آیا با نفرات و بازیکنان الان استقلال به مشکل نخواهد خورد؟ همه این سوالات منوط به شخصیتی است که سرمربی بعدی استقلال دارد. نفر بعدی از نظر فنی کار بسیار سختی خواهد داشت.

عالمی در پاسخ به این سوال که گزینه سرمربی استقلال چه کسی باید باشد، گفت: قضاوت در خصوص این موضوع کار آسانی نیست. شاید نگاه ها به سوی فرهاد مجیدی بازیکن سابق استقلال برود. به هر حال مجیدی بازیکن خوب و بزرگی بوده است اما شرایط مربیگری کاملا متفاوت است. باید دید مسئولان باشگاه چه تصمیمی خواهند گرفت.

او اضافه نمود: بر خلاف چیزی که مردم تصور می نمایند، مربی بعدی در برخورد با حواشی و طرفداران کار دشواری نخواهد داشت. کسانی که برای استقلال گزینه سرمربیگری هستند، در گذشته در این تیم بوده اند و با جریان ها و حواشی این تیم آشنا هستند. باز هم می گویم، این مسائل به شخصیت مربی هم ربط دارد. مربی بعدی باید این حواشی را جمع کند و کار نیمه تمام استراماچونی در استقلال را در نیم فصل دوم ادامه دهد.

بازیکن اسبق استقلال درباره اینکه آیا مجالی برای فکر کردن به یک سرمربی خارجی دیگر برای استقلال وجود دارد یا خیر گفت: با توجه به مسائل مالی و مسائل حال حاضر کشور، استفاده از سرمربی خارجی کار درستی نیست و گزینه ایرانی مناسب ترین انتخاب است. اگر هم قرار است از گزینه خارجی استفاده گردد، بهتر است به منظور آموزش به مربیان داخلی بیاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 419

به "عالمی: مجیدی بازیکن خوبی بود اما مربیگری فرق دارد، سرمربی ایرانی بهترین گزینه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عالمی: مجیدی بازیکن خوبی بود اما مربیگری فرق دارد، سرمربی ایرانی بهترین گزینه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید