فلاح: از فریادهای دبیر برای گرفتن حق کشتی لذت می برم، درستکار هنوز امتحانش را پس نداده است

به گزارش مجله زیتوا، چهره شاخص کشتی ایران و دارنده مدال های طلا و نقره جهان، با دفاع از اقدامات علیرضا دبیر برای گرفتن حق کشتی از مسئولان، گفت: وقتی او برای گرفتن حق کشتی داد می زند، لذت می برم.

فلاح: از فریادهای دبیر برای گرفتن حق کشتی لذت می برم، درستکار هنوز امتحانش را پس نداده است

اکبر فلاح در گفت وگو با خبرنگاران، درباره ارزیابی خود از عملکرد کشتی آزاد ایران در سال 1400، اظهار کرد: به نظر من عملکرد کشتی ما در سال گذشته در مجموع خوب بود و کارنامه پیروزی داشتیم. ما در رده های جوانان و بزرگسالان نتایج خوبی را رقم زدیم و در رده نوجوانان نیز هر چند درجه یک نبودیم اما در مجموع کشتی آزاد ایران نمایش خوبی از خود بر جای گذاشت.

این دارنده مدال های طلا و نقره جهان، اضافه نمود: در المپیک هم برای کسب نتیجه خوب تلاش شد اما نبود همدلی لازم میان کادر فنی و فدراسیون، تاثیرگذار بود. قطعا یک مربی در حین کار متوجه می شود که همدلی با او وجود دارد یا خیر.

وی شرح داد: مسابقات جهانی نروژ برای کشتی ایران خوش یمن بود و نتایج خوبی به دست آمد. خود من زمانی که در المپیک سئول چهارم شدم، اگر یک یا دو ماه مسابقات جهانی برگزار می شد، قطعا روی سکو می رفتم، نه تنها من، بلکه خیلی های دیگر نیز که در المپیک مدال نگرفتند اگر همان سال جهانی برگزار می شد، حتما جبران می کردند.

فلاح با تاکید بر این که، قطعا کارمان در مسابقات جهانی آینده سخت تر خواهد بود، گفت: اگر با برنامه جلو برویم همیشه می توانیم پیروز باشیم. کشتی ایران جزو 3 قدرت برتر جهان است، اگر ما بد عمل کنیم باید سوم جهان شویم و اگر خوب کار کنیم به اول یا دومی می رسیم. ما اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، حتی از روس ها هم می توانیم جلو بزنیم و برای سال ها قدرت اول کشتی جهان شویم.

این مربی سازنده کشتی تهران، با تاکید بر لزوم توجه به مربیان سازنده، خاطرنشان کرد: اگر کارها اصولی و درست از پایه انجام شود، انرژی مثبت پشت تیم های ملی ما خواهد بود و قطعا در آن صورت به پیروزیت می رسیم. لازمه پیروزیت کشتی توجه به مربیان سازنده و کشتی گیران است. اگر به مربیان سازنده نیز توجه شود، انرژی مثبت همراه تیم ملی خواهد بود و دیگر کسی نمی گوید خدا کند تیم نتیجه نگیرد تا مثلا روی فلان مربی یا رییس فدراسیون کم شود. این که الان می گویند مربیان سازنده باید همیشه در باشگاه های شان باشند و کار کنند تا کشتی جلو برود، اشد مجازات در قبال مربیان سازنده است. اگر یک مربی سازنده 15 روز باشگاه را ترک کند و همراه تیم ملی در اردو باشد و به مسابقات اعزام شود، برای 11 ماه دیگر سال انگیزه می گیرد تا با همه وجود کار کند، نه این که از کار دلزده شود و کشتی ما لطمه ببیند.

فلاح اضافه نمود: برای مسابقات جهانی نروژ هم مهره سوزی شد و مربیانی دعوت شدند که کشتی گیردر تیم ملی نداشتند. وقتی یک نفر هم مدیر فنی تیم ملی است و هم سرمربی جوانان می شود، مهره سوزی شده است یا وقتی رییس فدراسیون، سرمربی تیم ملی هم می شود، دو پست بسیار مهم را هم زمان اشغال می کند و مهره سوزی می شود. ما باید کمیته مربیان داشته باشیم تا از حق مربیان کشتی دفاع شود و آن ها درباره حضور مربیان در تیم های ملی بر اساس ضوابط و استانداردهای تعریف شده، تصمیم گیری کنند. البته وقتی رییس فدراسیون هم کشتی را می فهمد باید نظرش اعمال شود اما در نهایت کمیته مربیان تصمیم گیری کند. ما هیچ وقت کمیته مربیان نداشتیم و همیشه مربیان ما بر اساس رفیق بازی و و سلیقه شخصی انتخاب شدند. برای مسابقات جهانی نروژ هم مربی تیم جوانان به بزرگسالان آمد.

این دارنده مدال های طلا و نقره جهان، درباره ارزیابی خود از اقدامات علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی در سازندگی و تامین زیرساخت ها برای کشتی، گفت: این ها برای کشتی ما خیلی خوب است. وقتی می بینم دبیر برای گرفتن حق کشتی داد می زند، لذت می برم. قطعا ما نیز از این موضوع حمایت می کنیم چرا که به نفع کشتی ما خواهد بود. من همیشه اگر کار خوبی انجام شود حمایت می کنم، اگر هم مسئله ای می بینم و انتقاد دارم نباید بقیه فکر کنند که دشمن دبیر یا خادم هستم. علیرضا دبیر مواضع خوبی دارد و باید با همین فرمان جلو برود.

او در ادامه درباره ارزیابی خود از عملکرد کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، خاطرنشان کرد: ما هنوز پژمان درستکار که امتحان واقعی داده باشد را ندیده ایم. او سرمربی تیم تهران هم بود که تیمش سوم شد، در مسابقات جهانی نروژ تیم ملی با سرمربیگری او چند مدال طلا گرفت و سوم جهان شد اما هنوز نمی توان درباره او نظر قطعی داد چرا که باید در مسابقات جهانی پیش رو عملکرد تیم ملی را مشاهده کنیم. او می تواند در مسابقات جهانی آینده ثابت کند که چه توانایی های فنی و مدیریتی در خود دارد. الان بهترین موقع است که درستکار خودش را ثابت کند. مسابقات جهانی نروژ جرقه ای بود که زده شد، حال این جرقه در مسابقات بعدی می تواند به شعله تبدیل شود یا این که خاموش شود. درستکار این فرصت را دارد که ثابت کند بهترین مربی برای هدایت تیم ملی بوده است.

فلاح در خاتمه، گفت: خیلی اوقات ما حرف هایی برای گفتن داشتیم اما رسانه ها سراغ ما نیامدند چرا که خودشان ترجیح می دهند سراغ چه افرادی بروند، به همین دلیل نیز من بسیاری از اوقات پاسخ تماس ها را نمی دهم و سعی می کنم مصاحبه نکنم، همان طور که آن ها دل بخواهی سراغ افراد می آیند، من هم هر وقت که دوست داشته باشم و با هر کس که بخواهم مصاحبه می کنم. مدیران و مسئولان ما باید تحمل انتقاد را داشته باشند. وقتی یک نفر سرمربی تیم ملی، رییس فدراسیون یا مدیر تیم ملی می شود باید تحمل نقد را داشته باشد و فکر نکند هر کسی که انتقاد می کند دشمن او است. انتقاد سازنده می تواند باعث پیشرفت کارها شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1770

به "فلاح: از فریادهای دبیر برای گرفتن حق کشتی لذت می برم، درستکار هنوز امتحانش را پس نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلاح: از فریادهای دبیر برای گرفتن حق کشتی لذت می برم، درستکار هنوز امتحانش را پس نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید