لزوم حل مسائل تهران با استفاده از دستاوردهای علمی

به گزارش مجله زیتوا، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: برای حل مسائل و مسائل شهر تهران اتصال به مراکز دانشگاهی ملی و یا بین­ المللی برای استفاده از دستاوردهای علمی در این حوزه در مرکز مطالعات و برنامه­ ریزی شهر تهران انجام می­ شود.

لزوم حل مسائل تهران با استفاده از دستاوردهای علمی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، محمد حسین بوچانی در جلسه کمیته داوری مدیریت دانش شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از کلیدی­ ترین سرمایه­ های سازمانی شهرداری تهران در دوره کنونی مدیریتی همان نیروی انسانی بوده که انتقال تجارب این افراد برای بهبود کیفیت زندگی شهری شهروندان و حل مسائل مدیریتی داخل پایتخت لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ابلاغ نظام نامه مدیریت دانش در مجموعه شهرداری تهران ادامه داد: به نظر می­ رسد تمام مدیران متولی و یا مهندسان دانش می­ توانند در بسترسازی برای انتقال تجارب مدیریتی نیروی انسانی داخل مجموعه با هدف حل مسائل و مسائل شهری نقش مهمی را ایفا کنند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه­ ریزی شهر تهران با تأکید بر این که هماهنگی برای گردآوری مدیریت دانش در داخل مجموعه شهرداری تهران ضروری است، اعلام نمود: با توجه به این که شهرداری تهران فرصت های متعدد و زیادی را در زمینه انتقال تجارب مدیریتی در اختیار دارد اما متأسفانه بخشی از این فرصت ها به دلیل عدم وجود هماهنگی­ های داخلی از دست می­ رود.

وی ضمن قدردانی از ابتکار عمل معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران برای پیگیری مدیریت دانش در مجموعه مدیریت شهری یادآور شد: یکی از مزیت­ های کاربردی در مدیریت دانش جلوگیری از پراکنده کاری و اختلال در وظایف اجرای این نظام نامه در شهرداری تهران است. به نظر می­ رسد وجود یک واسطه برای ایجاد هماهنگی بین تمامی کنندگان سازمان­ ها و زیر مجموعه­ های مدیریت شهری برای تفهیم مفاد این نظام نامه و از همه مهم تر تدوین ساز و کارهای اجرایی آن در قالب کمیته های راهبردی در مجموعه مرکزمطالعات و برنامه­ ریزی شهر تهران ضروری است.

بوچانی در ادامه با اشاره به چرایی حضور مرکز مطالعات و اتصال مدیریت دانش با این حوزه تأکید کرد: همان طور که می­ دانید براساس نظام نامه پژوهشی که در شهرداری تهران تصویب و اجرای آن بر عهده مرکز مطالعات و برنامه­ ریزی شهر تهران گذاشته شده است. 13 کمیته تخصصی در مرکزمطالعات و برنامه­ ریزی شهر تهران تشکیل شده است که این کمیته­ ها در زمینه پژوهش در بخش های تخصصی شهرداری تهران، مسئولیت اسکن و رصد نارسایی های شهر تهران را برعهده دارند.

وی با بیان این که بخشی از مسائل و مسائل شهر تهران در حوزه­ های مختلف بر عهده مدیران اجرایی و بخشی نیز در قالب انجام پروژه­ های پژوهشی و مطالعاتی امکان پذیر است، گفت: مسئولیت این کمیته­ ها برعهده بالاترین مدیران ستادی شهرداری تهران بوده که حکم روسای آن نیز توسط شهردار تهران صادر می­­ شود. همچنین سایر اعضای این کمیته­ ها که متشکل از دو بخش اجرایی و علمی است نیز توسط رئیس مرکز مطالعات انتخاب می­ شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان این که هدف نظام نامه پژوهشی یکپارچه کردن مطالعات، پژوهش­ ها و اندیشه­­ ها در مجموعه مدیریت شهری است، افزود: با توجه به این که برای حل مسائل و مسائل شهر تهران اتصال به مراکز دانشگاهی ملی و یا بین­ المللی برای استفاده از دستاوردهای علمی در این حوزه در مرکز مطالعات و برنامه­ ریزی شهر تهران انجام می­ شود اما اعتقاد دارم عدم امکان استفاده از دانش انباشته شده در نیروی انسانی و مدیران اجرایی شهرداری تهران حلقه مفقوده انتقال دانش برای حل موضوعات شهری است.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 814

به "لزوم حل مسائل تهران با استفاده از دستاوردهای علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حل مسائل تهران با استفاده از دستاوردهای علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید