مدرنا واکسن ترکیبی می سازد

به گزارش مجله زیتوا، شرکت داروسازی مدرنا خاطرنشان کرد، در حال ساخت واکسنی است که علاوه بر ایفای نقش خود به اسم دوز تقویتی کووید 19، هم زمان بتواند روی بیماری آنفولانزا هم موثر باشد.

مدرنا واکسن ترکیبی می سازد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، شرکت داروسازی مدرنا خاطرنشان کرد، در حال ساخت واکسنی است که علاوه بر ایفای نقش خود به اسم دز تقویتی کووید 19، هم زمان بتواند روی بیماری آنفولانزا هم موثر باشد.

واکسن تازه که mRNA-1073 نامیده می گردد، ترکیبی از ایمن سازی در برابر کووید 19 و همزمان ایجاد ایمنی در برابر بیماری آنفولانزا است که شرکت در حال توسعه آن است.هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص زمان شروع آزمایشات بالینی یا در دسترس بودن واکسن برای عموم مردم در دست نیست؛ شرکت نواواکس هم به تازگی اعلام نموده یک مطالعه اولیه را برای آزمایش ترکیبی واکسن آنفولانزا و کووید 19 شروع نموده است.

استفانی بنسل، مدیر عامل اجرایی شرکت مدرنا در بیانیه ای گفت: امروز ما اولین گام در برنامه واکسن تنفسی تازه خود را با توسعه واکسن تک دزی که علاوه بر دز تقویتی واکسن کرونا، همزمان مانع بروز بیماری آنفلوآنزا می گردد اعلام می کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1517

به "مدرنا واکسن ترکیبی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرنا واکسن ترکیبی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید