مزین شدن 14 معبر شهری به نام شهدا

به گزارش مجله زیتوا، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران از مزین شدن 14 معبر شهری و یک مجموعه ورزشی به نام شهدای گرانقدر خبر داد.

مزین شدن 14 معبر شهری به نام شهدا

طی برگزاری پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.

در همین خصوص نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در هفتمین و هشتمین جلسه کمیسیون نامگذاری 14 معبر و یک مجموعه ورزشی به نام شهدای گرانقدر محلات نامگذاری شدند.

وی بیان داشت: کوچه درمانگاه واقع در منطقه 20 شهرری خیابان سلمان فارسی - میدان شهید قشقایی به نام شهید محمدرضا ابوطالبی نامگذاری شد.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران از تغییر نام کوچه فجر هشتم واقع در منطقه 18 میدان الغدیر - شهرک مسلمین به نام شهید پرویز فرامرزی اوقاتی با حفظ شماره خبر داد و گفت: همچنین در منطقه 17 و 18 یک پل به نام بهاران حد فاصل خیابان شهید عسگری و خیابان شهید بهری قرار گرفته است که این پل به نام شهید محمدعلی بایرامی نامگذاری شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در منطقه 12 کوچه قاضی عسگر واقع در خیابان 15 خرداد غربی کوچه شهید اکبر نژاد به نام شهید احمد نظری نامگذاری شد.

معدنی پور ادامه داد: در منطقه 12 کوچه بهنام واقع در میدان شهدا - خیابان مجاهدان اسلام به نام شهید احمد کاظمی قهی و در منطقه 7 کوچه وارسته واقع در خیابان بهار شمالی رو به روی بیمارستان امام سجاد (ع) به نام شهید فریدون فراوانی نامگذاری شد.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران در ادامه به تغییر نام کوچه کمالی در منطقه 8 واقع در خیابان سبلان - خیابان شهید حسنی - کوچه شاه آبادی اشاره کرد و از نام گذاری این کوچه به نام شهید ابراهیم زینلی خبر داد و گفت: مجموعه ورزشی به نام گل گندم که در منطقه 17 واقع در خیابان شهید حسین زاده - خیابان شهید صدوقی است به نام شهید جواد شاعری نامگذاری شد.

معدنی پور همچنین به نامگذاری کوچه جنت واقع در منطقه 13 بزرگراه امام علی (ع) واقع در خیابان پیروزی - خیابان افضلی آذر به نام شهید منصور قیصری و نامگذاری خیابان حمام فیروزه واقع در منطقه 13 خیابان پیروزی - خیابان باقری - خیابان زاهد گیلانی به نام شهید محمد کریم سرشت اشاره کرد و گفت: کوچه تورج واقع در منطقه 3 خیابان حضرت ولیعصر (عج) نرسیده به چهارراه پارک وی به نام شهید سید کمال قریشی با حفظ کلمه تورج تغییر نام پیدا کرد.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در منطقه 18 کوچه عطایی محله فردوس خیابان امام زمان (عج) به نام شهید محمد بحری و همچنین در همین منطقه کوچه تازه الاحداث در شهرک ولیعصر (عج) خیابان حسینی کوچه صاحب زمان (عج) به نام شهیدان محمد جواد و غلامرضا زینالی نامگذار اجرا شده است.

معدنی پور در انتها از دو تغییر نام دیگر در معابر شهر تهران خبر داد و گفت: در منطقه 18 کوچه نهر واقع در خیابان ابوسعید غربی کوچه رضایی شمالی به نام شهید احمد نیاقیصری و در منطقه 3 کوچه یازدهم واقع در شیخ بهایی شمالی به نام شهید نیازعلی شاهی با حفظ شماره نامگذاری شده است.

در انتها بررسی این دستور جلسه تمامی پیشنهادات ارائه شده از سوی کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران به اتفاق ارا به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1775

به "مزین شدن 14 معبر شهری به نام شهدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزین شدن 14 معبر شهری به نام شهدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید