مسئولین با کاهش فروش نفت به سراغ تحقیق و اساتید دانشگاه می آیند

به گزارش مجله زیتوا، رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: متاسفانه مسئولین زمانی که فروش نفت کاهش می یابد به سراغ محققان و اساتید دانشگاه می آیند که خیلی سریع مشکل را رفع کند.

مسئولین با کاهش فروش نفت به سراغ تحقیق و اساتید دانشگاه می آیند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

علی آهون منش رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در باره آیین نامه ارتقاء اساتید گفت: برای بعضی از اساتید این آیین نامه خوب است، زیرا می توانند بر اساس آن مقاله ارائه نمایند و ارتقاء یابند، اما بعضی دیگر با مشکلاتی روبه رو شده اند، زیرا نوشتن مقاله در بعضی از رشته ها بسیار کار سختی است.

وی با اشاره به اینکه بیس ارائه مقاله در جهت ارتقاء کار را مشکل نموده است؛ توضیح داد: از طرفی افرادی که به فعالیت های پژوهشی می پردازند، در کوشش برای توسعه هستند اگر فعالیت پژوهشی آن ها به صورت مقاله ارائه نگردد ارتقاء نخواهد یافت! و این بسیار مشکل عظیمی در این حوزه است.

آهون منش با اشاره به اینکه متاسفانه اکنون ارتباط عضو هیئت علمی با صنعت تنها در حد یک حرف باقی مانده است؛ اضافه نمود: دانشگاه ها هر چه قدرهم برای افزایش این ارتباط کوشش نمایند تا با مسئولین رابطه نداشته باشند پیروز به دریافت طرح های عظیم نمی شوند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم اجبار نموده است تا اعضای هیئت علمی، فرصت مطالعاتی در صنعت داشته باشند؛ اظهار کرد: به همین منظور اساتید در کارخانه ها حضور می یابند، اما همان طور که شاهد هستیم به آن ها بها داده نمی گردد. متاسفانه مسئولین زمانی که فروش نفت کاهش می یابد به سراغ محققان و اساتید دانشگاه می آیند و به دنبال تحقیق و طرح هستند و از دانشگاه انتظار دارند که خیلی سریع مشکل را رفع کند، اما باید دانست که ارائه طرح خم رنگرزی نیست که بگردد به سرعت ارائه داد. زیرا ممکن است کار تحقیقاتی برای رسیدن به نتیجه مطلوب چند سالی به طول بیانجامد.

وی در خاتمه اعلام نمود: دانشگاه هایی که هیئت ممیزه مستقل دارند می توانند در چهارچوب آیین نامه ارتقاء اساتید وزارت علوم تغییراتی را در آیین نامه خود ایجاد نمایند. برای دانشگاه های غیر انتفاعی هنوز زود است که در رابطه با ارتقاء اساتید وارد عمل شوند، زیرا در این دانشگاه ها تعداد مقالات ارائه شده بسیار کمتر از دانشگاه های دولتی است به همین منظور اساتید برای ارتقاء به دانشگاه مادر مراجعه می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1000

به "مسئولین با کاهش فروش نفت به سراغ تحقیق و اساتید دانشگاه می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولین با کاهش فروش نفت به سراغ تحقیق و اساتید دانشگاه می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید