نسل بعدی غذاهای فضایی چگونه خواهد بود؟

به گزارش مجله زیتوا، از حشرات تا جلبک و از چاپ سه بعدی تا فتوسنتز مصنوعی، ناسا به تازگی ایده های زیادی در خصوص آینده غذاهای فضایی اعلام نموده است.

نسل بعدی غذاهای فضایی چگونه خواهد بود؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیجیتال ترندز، ناسا به تازگی چالشی تازه برگزار نموده و در آن از سازمان ها و افراد جامعه خواسته تا جالب ترین ایده های خود در خصوص نحوه تغذیه فضانوردان در ماموریت های فضایی را ارائه دهند.

ناسا در قالب چالش غذای فضای عمیق(Deep Space Food) از آشپزها، مشاغل کوچک و دانش آموزان دعوت کرد تا ایده هایشان در خصوص فراوری غذا برای فضانوردان را به اشتراک بگذارند و برای گروه های برنده جایزه 25 هزار دلاری در نظر گرفته شد.

بعضی از ایده های برگزیده شامل مواردی چون: رشد ریزجلبک در فضا و خشک کردن آنها و استفاده به عنوان اسنک های ترد، فراوری غذا از سلول حشرات به جای استفاده از گوشت، ایجاد یک سیستم همزیستی از جلبک، مخمر، قارچ و گیاهانی که در خاک مصنوعی چاپ سه بعدی شده رشد می نمایند، سیستم فتوسنتز مصنوعی و سیستمی که از پلاستیک و ضایعات زیستی به عنوان منبع کربن برای فراوری محصول استفاده می نمایند، بود.

اگرچه بعضی از این ایده ها عجیب و ناخوشایند به نظر می رسند اما استفاده از منابع غذایی گوناگون برای حفظ سلامت روانی و جسمی فضانوردان در مامورت های طولانی اهمیت زیادی دارد.

جیم رویتر(Jim Reuter) از مدیران بخش فناوری ناسا در بیانیه ای گفت: ناسا از این که افراد جامعه در ساخت فناوری هایی برای غذارسانی به فضانوردان نقش دارند، هیجان زده است.

قابلیت فراوری غذا و سیستم های غذایی غیرمعمول نه تنها برای فضانوردان مفید است بلکه با افزایش چالش های زیست محیطی که نیازمند روینمودهای تازه در زمینه کشاورزی است می تواند برای همه ما در زمین نیز مفید باشد.

روبین گاتنز(Robyn Gatens)، مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین المللی و داور این چالش می گوید: این سیستم های غذایی برای سیاره ما نیز مفید هستند. راه چاره های این چالش می تواند راه هایی تازه برای فراوری غذا در سراسر دنیا و در مناطقی که منابع کمی دارند فراهم کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1594

به "نسل بعدی غذاهای فضایی چگونه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل بعدی غذاهای فضایی چگونه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید