نگاهی به جدیدترین موتورسیکلت های بازار

به گزارش مجله زیتوا، تهران (پانا) - موتورسیکلت ها بخش مهمی از وسایل حمل ونقل را در بر می گیرند و به ویژه در شهرهای شلوغ، بسیار کاربردی هستند. با توجه به تنوع مدل ها و شرکت های سازنده، قبل از خرید موتورسیکلت، باید نوع نیازها و اندازه بودجه مشخص شود تا نتیجه مطلوبی حاصل آید.

نگاهی به جدیدترین موتورسیکلت های بازار

برای فروش موتورسیکلت نیز باید از طریق سایت ها و منابع مطمئن اقدام کرد تا علاوه بر یافتن قیمت درست و دقیق، از دست سودجویان بازار نیز در امان ماند.

>> به روزترین آگهی های خرید و فروش موتور سیکلت در سایت باما

https://bama.ir/motorcycle

اخبار موتور سیکلت نشان می دهد که باتوجه به افزایش قیمت خودرو، موتورسیکلت ها شرایط خوبی دارند و بازارشان رونق پیدا کرده است. همین سبب شده تا مدل های تازهتری به بازار عرضه شود. به تازگی مدل های تازهی در نمایشگاه تهران معرفی شده اند. در این مطلب قصد داریم تا با چند نمونه از آن ها آشنا شویم.

نویا 150

وسپاهای ایتالیایی، به واسطه ظاهر مجذوب کننده و کلاسیک خود، روز به روز محبوب تر می شوند. به همین علت ایتالیایی ها هنوز در پی ساخت اسکوترهای شهری کلاسیک مانند هستند تا مشتریان بیش تری را جذب کنند. نویا 150 حاصل بخشی از این تلاش هاست که در نمایشگاه تهران معرفی گشت و از طریق ایتال موتور عرضه می شود. این موتور شهری، 112 کیلوگرم وزن دارد و امکاناتی نظیر استارت دکمه ای، باتری 12 ولت، جک بغل، جک وسط، سرعت سنج آنالوگ و دیجیتال، ساعت و ... را ارائه می کند. نویا 150 به پیشرانه ای تک سیلندر یورو 4 با حجم 149.7 لیتر مجهز شده که 8.8 اسب بخار قدرت را از طریق جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل می کند. این پیشرانه در هر صد کیلومتر حدود 2.8 لیتر مصرف دارد. سیستم تعلیق نویا 150 نیز در قسمت جلو تلسکوپی بوده و در بخش عقب از نوع هیدرولیکی است.

پژو توییت 125

توییت یکی از ساده ترین و کم استهلاک ترین اسکوترهای پژو محسوب می شود. برای نسخه Pro آن، یک جعبه بزرگ در نظر گرفته شده تا برای حمل کالا مناسب باشد. این اسکوتر سبک وزن از یک پیشرانه ای به حجم 125 سی سی نیرو می گیرد و قدرت 10 اسب بخار را تولید می کند. این پیشرانه هواخنک، استانداردهای یورو5 را پاس می کند. سرعت توییت 125 به 105 کیلومتر برساعت می رسد و با مصرف سوخت کم تر از 2.8 لیتر، بسیار مناسب مصارف شهری است.

پژو جنگو

کبیرموتور این اسکوتر زیبا و کلاسیک مانند را به بازار عرضه می کند؛ بنابراین رقیب جدی ای برای وسپا محسوب می شود. این اسکوتر زیبا از پیشرانه ای آب خنک چهارزمانه، به حجم 150 سی سی با استاندارد یورو5، نیرو می گیرد و قدرت آن به 11 اسب بخار و گشتاور آن به 9 نیوتن متر می رسد.

مادو 230 (برقی)

چند سالی است که استفاده از پیشرانه های الکتریکی بسیار فراگیر شده و در آینده ای نزدیک، سراسر جهان را در بر می گیرند. اسکوترهای برقی نیز این روزها بسیار پرفروش اند و روز به روز توسعه می یابند. شرکت مادوموتور، اسکوتر برقی زیبایی را با نام مادو 230 ساخته که بیشتر قطعات آن ساخت داخل است. موتور الکتریکی آن از نوع 3 هزار وات بوده که بسیار قوی محسوب می شود. برای افزایش برد حرکت می توان از دو بسته باتری استفاده کرد که عمری 2 تا 3 سال دارند. برای شارژ کردن این موتور با برق خانگی، حدود 6 ساعت زمان لازم است و برد آن به 50 تا 60 کیلومتر می رسد. حدبیشتر سرعت آن 80 کیلومتربرساعت است و گیربکسی ندارد.

کروزر C2

کروزر سبکی متفاوت در جهانی موتورسیکلت ها است که طرفداران خاص خود را دارد. شرکت کویرموتور، مدل C2 را با الهام از این سبک و با چراغ هایی گرد، آینه های بیضی ایستاده، اگزوزهای کشیده به سمت عقب، زین دو تکه و ... طراحی کرده است. اما مهم ترین بخش این موتورسیکلت، پیشرانه 2 سیلندر V شکل آن بوده که با حجم 249 سی سی، قادر به تولید 20 اسب بخار قدرت است. این نیرو با کمک گیربکس 5 سرعته و زنجیر، به چرخ عقب منتقل می شود. ترمز های C2 نیز از نوع دیسکی بوده و ضد قفل است.

سوزوکی اینازوما GW250

این محصول سال هاست که در بازار کشور حضور دارد و اکنون نسل تازه آن با پیشرانه موازی دوگانه به حجم 248 سی سی، معرفی شده است. قدرت این پیشرانه به 24 اسب بخار می رسد و از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخ ها منتقل می شود. سیستم تعلیق نیز در قسمت جلو، تلسکوپی بوده و در قسمت عقب هیدرولیکی است. ابعاد اینازوما GW250 از رقبای خود بزرگ تر است و وزن آن به 182 کیلوگرم می رسد.

سوزوکی V-Storm 250

این موتورسیکلت مسافرتی، بار دیگر در بازار کشور حضور یافته و به پیشرانه ای از نوع سیلندر دوقلو با حجم 248 سی سی مجهز شده است. این پیشرانه هشت سوپاپ آب خنک، قدرت را به 24 اسب بخار و گشتاور را به 23 نیوتن متر می رساند و در هر صد کیلومتر، حدود 3.4 لیتر بنزین مصرف می کند. نهایت سرعت در V-Storm، 150 کیلومتر برساعت بوده و ترمزهای ضدقفل آن از نوع دیسکی است. سیستم تعلیق این موتورسیکلت 188 کیلوگرمی نیز در عقب از نوع مونوشوک است. علاوه بر آن، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر برای آن در نظر گرفته شده است.

کیمکو پیپل S

شرکت کویرموتور قصد دارد تا این اسکوتر تایوانی را به بازار کشور عرضه کند. پیپل S طراحی معقول و ساده ای دارد و از ویژگی های خوب آن می توان به وجود بادشکن تلقی اشاره کرد. این اسکوتر شهری به کمک پیشرانه 149.8 سی سی خود، 13.5 اسب بخار قدرت و 12.3 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و شتاب آن به 7 ثانیه می رسد.

کاوازاکی نینجا

کویرموتور یک موتور سیکلت بسیار متفاوت را با پیشرانه 4 سیلندری معرفی کرده است. این پیشرانه از نوع خطی بوده و حجم آن برابر با 250 سی سی است، که 50 اسب بخار قدرت را تولید می کند. گیربکس آن نیز 6 سرعته با کلاچ غوطه ور در روغن است. از ویژگی های مهم کاوازاکی نینجا می توان به استاندارد یورو5، کنترل دریچه گاز برقی و ترکشن کنترل اختصاصی کاوازاکی، اشاره کرد.

منبع: سایت باما (https://bama.ir/)

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1746

به "نگاهی به جدیدترین موتورسیکلت های بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جدیدترین موتورسیکلت های بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید