واردات خودرو؛ بحث در گوشی مجلس و دولت

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران : سال 97 بود که بدنبال خروج آمریکا از برجام، ایران تحریم شد و پس از آن کشور ارز کافی برای واردات نداشت. پس از آن به دلیل کمبود ارز، واردات خودرو ممنوع شد و از آن سال تا به امروز خودرویی وارد کشور نشده است.

واردات خودرو؛ بحث در گوشی مجلس و دولت

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران؛ حالا چند وقتی است که صحبت آزاد سازی واردات خودرو مطرح شده و مدتی پیش با همکاری گمرکات کشور تعدادی خودرو که در گمرک مانده بود، ترخیص شد و آنطور که تعیین است وزیر جدید صمت با آزاد سازی واردات خودرو موافق است و این در شرایطی است که کشور ارز کافی برای خرید اقلام اساسی ندارد چه برسد که تامین کالای غیر ضروری! حالا در این بین انجمن تخصصی واردکنندگان خودرو برای واردات این جنس اصرار می ورزند و شاید به نوعی به دنبال اعمال قدرت نیز هستند.

دست و پا زدن برای آنالیز واردات در کمیته خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ، با اشاره به فعالیت مثبت وزیر صمت جدید، گفت: وزیر صنعت نگاه بسیار دقیقی دارد و بسیار مناسب فعالیت می نماید. اکنون دستور داده که مسائل واردات خودرو در کمیته خودرو آنالیز گردد که خود این تصمیم نشان دهنده این است که دیگر با جنجال قرار نیست کار انجام گردد و کار ها بهتر از گذشته پیش خواهد رفت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد: نگاه وزیر جدید صمت این است که خودرو انحصاری است و میخواهد واردات خودرو را آزاد کند که نگاه کاملا منطقی دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1064

به "واردات خودرو؛ بحث در گوشی مجلس و دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات خودرو؛ بحث در گوشی مجلس و دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید