واریز یارانه 100 هزار تومانی ادامه دارد

به گزارش مجله زیتوا، پس از واریز اولین نوبت از یارانه معیشتی کرونا در روز آدینه گذشته، تعداد زیادی از متقاضیان نسبت به عدم دریافت این یارانه اعتراض کردند. در این خصوص حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در گفتگوی زنده اینستاگرامی به جزئیات فرایند شناسایی مشمولان پرداخت.

واریز یارانه 100 هزار تومانی ادامه دارد

به گزارش تجارت نیوز، میرزایی تعداد کسانی که یارانه کرونا را دریافت نموده اند 34 میلیون نفر اعلام نمود که حدود 9 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده اند و یارانه 120 هزار تومانی و 25 میلیون نفر مبلغ 100 هزار تومانی را دریافت کردند.

حسین میرزایی درخصوص مشمولان این طرح گفت: خانوار هایی که هیچ یک از اعضای آن ها حقوق ماهانه دریافت نمی نمایند. کارکنان بخش دولتی، نیمه دولتی، عمومی، بخش خصوصی و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی که دریافتی ماهیانه دارند و به نحوی شاغل یا بازنشسته محسوب می شوند، در زمره این گروه نیستند. خانوار هایی که هیچ یک از اعضای آن ها بیمه پرداز نباشند. بر اساس آنالیز شاخص های بانکی اعضای خانوار توسط بانک مرکزی، در زمره دهک های پایین هستند. خانوار هایی که در گروه مشمولان طرح حمایت معیشتی باشند.

چرا یارانه به بعضی از بیمه شدگان پرداخت شد؟

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افرادی که تحت پوشش بیمه هستند مشمول یارانه کرونا نمی گردد، اما برای بعضی از بیمه پردازان واریز شده است.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در این خصوص شرح داد: در گروه بیمه شدگان خویش فرما یک استثنا داشتیم و مربوط به افرادی بود که معیشت بگیر بودند، درآمد ثابت نداشتند، دهک 9 و 10 درآمدی نبودند و مجموع حقوق اعضای خانوار زیر یک میلیون و 900 هزار تومان بود. از آن سو بازنشستگانی داشتیم که حقوق اعضای خانوار زیر یک میلیون و 900 هزار توان بود و گروه اندکی بودند که آن ها هم مشمول شدند، اما امکان مشمول شدن بیمه شدگان کارگران ساختمانی و … را نداشتیم.

واریز جاماندگان یارانه تا خاتمه هفته

در اطلاعیه واریز یارانه کرونا آمده که همه کسانی که وام یک میلیون تومانی را دریافت نموده اند، یارانه کرونا را نیز دریافت می نمایند. اما بعضی از متقاضیان می گویند که وام را گرفته اند، اما یارانه واریز نشده است.

میرزایی در مورد این افراد مطرح کرد: آن عده ای که وام کرونا را گرفته اند، اما یارانه 100 هزار تومانی به حسابشان واربز نشده تا خاتمه هفته صبر نمایند احتمالا یارانه به حساب آن ها واریز می گردد و امیدواریم مسئله ای در این خصوص وجود نداشته باشد.

وی در شرح عدم واریز یارانه برای این عده گفت: به علت مسائل بانکی هنوز پول برای این عده اندک واریز نشده است که امیدوارم مشکل حل گردد. اولین نوبت واریز وام معیشتی 100 هزار تومانی 27 آذرماه ماه بود و احتمالا واریز های بعدی در همین بازه زمانی باشد و دهه سوم هر ماه واریز گردد. به گفته وی واریز مراحل بعدی بسته به حساب مشمولان در دهه سوم هر ماه اتفاق می افتد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1126

به "واریز یارانه 100 هزار تومانی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز یارانه 100 هزار تومانی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید