وراث سهام عدالت باید منتظر باشند

به گزارش مجله زیتوا، دو میلیون و 500 هزار نفر از وراث متوفیان سهام عدالت باید منتظر اطلاعیه های این شرکت در مورد انتقال سهام عدالت اموات باشند.

وراث سهام عدالت باید منتظر باشند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در اطلاعیه ای گفت: دو میلیون و 500 هزار نفر از وراث متوفیان سهام عدالت باید منتظر اطلاعیه های این شرکت در مورد انتقال سهام عدالت اموات باشند.

در اطلاعیه این شرکت آمده است: سمات در کوشش است تا در گام دوم فرایند آزادسازی سهام عدالت، امکان انتقال سهام عدالت متوفیان را به وسیله الکترونیکی فراهم کند.

درهمین رابطه کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال اجرا تست های نهایی روی میز خدمت یکی از سامانه های این شرکت هستند تا تمامی فرایند های انتقال سهام عدالت متوفیان غیرحضوری انجام گردد.

لازم به ذکر است، از روز دهم خردادماه 1399، سهام 46 میلیون و 500 هزار نفر مشمولان سهام عدالت آزاد سازی شد تا برگ زرین دیگری در تاریخ اقتصاد و بازار سرمایه ایران رقم بخورد.

تمام دارندگان سهام عدالت که مدیریت مستقیم را انتخاب نموده اند، می توانند با مراجعه به درگاه sahamedalat.ir از شرایط دارایی خود در 36 شرکت بورسی و فرابورسی آگاه شوند.

این سهامداران همانند یک سهامدار عادی در بورس کشور قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع سهامداری را استیفاء نموده و از مزایای سهامداری بهره مند شوند. از جمله این حقوق و منافع، نظارت همگانی میلیون ها نفر از هموطنان بر بنگاه های مالی پذیرفته شده در بورس، امکان شرکت در مجامع عمومی، دریافت سود، مشارکت در افزایش سرمایه، دریافت حق تقدم و انجام خرید و فروش سهام در بازار سرمایه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 778

به "وراث سهام عدالت باید منتظر باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وراث سهام عدالت باید منتظر باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید