ورود موج تازه بارشی به کشور

به گزارش مجله زیتوا، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود موج تازه بارشی و کاهش دمای کشور اطلاع داد.

ورود موج تازه بارشی به کشور

احد وظیفه با بیان اینکه روز یکشنبه 25 مهر بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه می یابد، گفت:

روز دوشنبه 26 مهر سامانه دیگری با تقویت جریان های سرد شمالی بر روی دریای خزر وارد شمال و شمال غرب کشور می گردد و موج نو بارش ها در سواحل دریای خزر، دامنه های شمالی البرز، برخی منطقه ها استان اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شرقی ایجاد خواهد نمود که شدت بارش این سامانه در استان های گیلان و مازندران پیش بینی می گردد.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، به سبب کاهش محسوس دما از روز دوشنبه 26 مهر، بارش برف طی روزهای دوشنبه تا سه شنبه در ارتفاعات استان های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و دامنه های شمالی البرز دور از انتظار نخواهد بود. بعلاوه بر اساس خروجی مدل های هواشناسی روز شنبه 24 مهر در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه های شمالی البرز مرکزی دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت که افت دما یکشنبه 25 مهر در شمال شرق نیز رخ خواهد داد و کاهش دما در روزهای دوشنبه و سه شنبه 26 و 27 مهر در منطقه ها مذکور محسوس تر خواهد بود.

کاهش دید در برخی جاده ها به خاطر مه آلود بودن هوا

وظیفه با بیان اینکه دریای خزر امروز و روز دوشنبه مواج پیش بینی می گردد اعلام کرد که امروز و روز دوشنبه جاده های کوهستانی البرز به ویژه جاده های مرتفع و گردنه های کوهستانی مه آلود با کاهش دید افقی پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در انتها با اشاره به شرایط هوای استان تهران در روزهای آینده گفت:

آسمان تهران در روز یکشنبه 25 مهر صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 25 و 14 درجه سانتی گراد و در روز دوشنبه 26 مهر کمی ابری، در برخی ساعات افزایش ابر، در بعدازظهر وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 25 و 12 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1669

به "ورود موج تازه بارشی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود موج تازه بارشی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید