پلیس ایتالیا پناهجویان را مورد آزار و اذیت قرار داده است

به گزارش مجله زیتوا، گزارش سازمان عفو بین الملل از نارضایتی بعضی پناهجویان به دلیل سوء برخورد و آزار و اذیت پلیس ایتالیا خبر می دهد.

پلیس ایتالیا پناهجویان را مورد آزار و اذیت قرار داده است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران خبرنگاران پویا به نقل از ایندیپندنت، بر اساس آخرین گزارش هایی که عفو بین الملل آن را منتشر نموده است افسران پلیس ایتالیا همزمان با اینکه در حال اجرا امور مربوط به مهاجران و پناهجویان به این کشور بوده اند بعضی از آن ها را مورد شکنجه قرار داده اند.

دیدبان حقوق پناهندگان سازمان عفو بین الملل خاطرنشان کرد که پلیس ایتالیا از نیروی فیزیکی بیش از حد استفاده کرد تا مهاجران مجبور کند تا اثر انگشت خود را برای مقامات مربوطه ثبت نمایند تا در فرایند پناهندگی آن ها گشایش ایجاد گردد.

البته مقامات رسمی ایتالیا این دعاوی را کاملا تکذیب نموده اند.

ثبت اثر انگشت برای احراز هویت پناهجویانی که برای اولین بار به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد می شوند، استفاه می گردد تا آن ها نتوانند از کشوری به کشور دیگر نقل مکان نمایند.

از میان 170 داوطلب مهاجری که توسط سازمان عفو بین الملل مورد مصاحبه قرار گرفته اند، بیشتر آن ها به صورت داوطلبانه اثر انگشت خود را ثبت نموده اند و مشکل خاصی هم نداشته اند اما 24 نفر آنان اعلام کرند که مورد آزار و اذیت پلیس ایتالیا قرار گرفته اند.

بعضی از آنان نیز از کاربرد زور و نیروی فیزیکی توسط پلیس علیه خودشان خبردادند تا اثر انگشت خود را ثبت نمایند.

یک مرد 27 ساله پناهجو نیز گفت پس از اینکه از ثبت اثر انگشت خود اجتناب نموده پلیس ایتالیا از شوکر الکتریکی و باتون علیه وی استفاده نموده است.

فرانکو گابریلی افسر ارشد پلیس ایتالیا نیز ضمن رد این دعاوی گفت: من این دعاوی را کاربرد زور و روش های خشونت بار بر روی بعضی از مهاجرین هم در حین بازرسی ها و هم در حین بازگشت آن ها به کشورشان اجرا شده تکذیب می کنم.

وی در انتهای سخنانش اضافه نمود: افسران پلیس ایتالیا در سرتاسر اتحادیه اروپا و گروه های حقوق بشری مربوط به مهاجران و پناهجویان مشغول فعالیت هستند و در زمان وقوع بحران ها تهعد و مسئولیت بیش از اندازه خود را به اثبات رسانیده اند.

تا کنون حدود نیم میلیون پناهجو از آفریقا و با استفاده از قایق های غیر ایمن به ایتالیا آمده اند که تنها در سال 2016 هزاران نفر از آنان در حین کوشش برای رسیدن به مقصدشان جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 381

به "پلیس ایتالیا پناهجویان را مورد آزار و اذیت قرار داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس ایتالیا پناهجویان را مورد آزار و اذیت قرار داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید