چای نعناع را برای این 7 خاصیت بنوشید!

به گزارش مجله زیتوا، چای نعناع یک نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار است و خواص شگفت انگیزی برای افزایش سلامت شما دارد.

چای نعناع را برای این 7 خاصیت بنوشید!

نوشیدن چای نعناع می تواند به رفع بوی بد دهان، بهبود هضم، کاهش درد، آرامش بدن و فکر، کاهش تنگی نفس، یاری به کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند. در ادامه خواص و فواید چای نعناع را آنالیز نموده ایم، با خبرنگاران همراه باشید.

سلامت دستگاه گوارش

روغن نعناع و چای نعناع نزدیک به هزاران سال است که برای سلامت دستگاه گوارش مورداستفاده قرار می گیرد. مصرف نعناع درد ناشی از گرفتگی، نفخ و سوءهاضمه را کاهش می دهد. بعلاوه مصرف چای نعناع می تواند اسهال، سندرم روده تحریک پذیر و یبوست را رفع کند.

کاهش وزن با چای نعناع

روغن نعناع و برخی از اجزای آلی آن می تواند اشتها را از بین ببرد، به طوری که مصرف نعناع و یا چای نعناع به کاهش وزن شما یاری کند و چاقی را از بین ببرد. در ادامه نحوه آماده کردن نوشیدنی مناسب برای لاغری (ترکیب خیار، نعناع و زنجبیل برای لاغری) را شرح داده ایم:

مواد اولیه:

  • 8 لیوان آب
  • یک قاشق چای خوری ریشه زنجبیل
  • یک خیار خردشده میانه
  • 12 برگ نعناع تازه
  • یک قاشق چای خوری نعناع خشک

نحوه آماده کردن نوشیدنی لاغری

همه این مواد را خوب باهم مخلوط کنید تا زمانی که محلول غلیظ و روشنی به دست بی آید زمانی که محلول شما کامل غلیظ شد آن را داخل پارچ بریزید.

تمام شب پارچ پر از نوشیدنی لاغری را داخل یخچال قرار دهید.

یک لیوان از این نوشیدنی را در طول روز بنوشید بهتر است قبل از صبحانه باشد با مصرف این نوشیدنی متوجه کاهش وزن خواهید شد متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف منظم این نوشیدنی و فعالیت فیزیکی موجب لاغری شکم می گردد. این نوشیدنی را 4 روز مصرف کنید و یک هفته استراحت کنید.

حالت تهوع و استفراغ

وقتی دچار حالت تهوع و استفراغ می شوید، چای نعناع بنوشید. به عنوان مثال: اگر در حال سفر با هواپیما و یا کشتی باشد احتمال اینکه در شرایطی خاص دچار حالت تهوع و استفراغ شوید زیاد است. برای رفع حالت تهوع و استفراغ می توانید از چای و یا دمنوش نعناع یاری بگیرید. چای نعناع دارای خواص ضد اسپاسم است.

کاهش تنگی نفس

چای نعناع به عنوان یک ضد اسپاسم، بعلاوه می تواند احساس تحریک کننده ای که موجب سرفه می گردد و یا باعث تشدید شرایط تنفسی شما می گردد را از بین ببرد. چای نعناع با آرام کردن ماهیچه های گلو و قفسه سینه، می تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را نیز از بین ببرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

چای نعناع دارای خواص ضد باکتریایی است. با نوشیدن این چای خوشمزه می توانید علائم بیماری را درمان کنید.

کاهش استرس

نعناع دارای خاصیت آرام بخش و ماهیت ضد اسپاسم و منتول است که در کاهش استرس فکری بسیار مفید است. طبیعت ضدالتهابی نعناع می تواند فشارخون و درجه حرارت بدن را کاهش دهد.

چای نعناع و درمان بی خوابی

نوشیدن چای نعناع قبل از رفتن به رختخواب، به خواب راحت و درمان بی خوابی یاری می نماید و این ویژگی از منتول موجود در نعناع نشات می گیرد. نه تنها آرامش عضلات می تواند موجب خواب آرام بگردد، بلکه این چای ویژگی هایی دارد که حتی می تواند باعث تماشا خواب های بهتر گردد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب ترفندهای کاهش کلسترول خون را بشناسید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1793

به "چای نعناع را برای این 7 خاصیت بنوشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چای نعناع را برای این 7 خاصیت بنوشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید