کاهش 10 میلیون دلاری واردات در سال 98

به گزارش مجله زیتوا، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: در امسال 456 میلیون یورو قرارداد فراوری سازه داخلی در بنگاه های خودرو و پتروشیمی داشتیم که با رویکرد خودکفایی و نهضت ساخت داخل اقلام وارداتی، کاهش 10 میلیون دلاری واردات را در پی دارد.

کاهش 10 میلیون دلاری واردات در سال 98

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه سفر خود به کاشان و بازدید از صنایع در جمع خبرنگاران گفت: برای خودکفایی کامل در صنعت به 360 هزار میلیارد تومان نقدینگی احتیاج داریم که تا کنون 11 هزار میلیارد تومان به چرخه فراوری اختصاص داده شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به رشد 200 درصدی ساخت کالا های داخلی اضافه نمود: امروز عمق توان ساخت فراوریات داخلی از افزایش خوبی برخوردار است و فرصت مناسبی را در اختیار ما گذاشته تا به پیشرفت و توسعه برسیم.

وی گفت: در امسال افزون بر 456 میلیون یورو قرارداد فراوری سازه داخلی در بنگاه های خودرو و پتروشیمی داشتیم که با رویکرد خودکفایی و نهضت ساخت داخل اقلام وارداتی، کاهش 10 میلیون دلاری واردات را در پی دارد.

صادقی تاکید نمود: با سرمایه گذاری سالانه 4/5 میلیون دلار در انتها سال 1400 کاهش 10 میلیون دلاری واردات را به کشور مشاهده می کنیم که این رویکرد افزایش قدرت تاب آوری و اشتغال دانش آموختگان را به دنبال دارد.

وی با اشاره به احتیاج نقدینگی 3600 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت توضیح داد: با بانک های عامل صحبت شده تا به عنوان موتور محرکه بنگاه ها تأمین کننده این مبلغ باشند.

وی از جمله عمده کوشش های وزارت صمت را در کشور های اطراف عنوان نمود: حدود 1200 میلیارد دلار واردات 15 کشور اطراف ما است که سهم ایران در آن 24 هزار میلیارد دلار است که با تمرکز روی 4 کشور روسیه، ترکیه، پاکستان و سوریه عملیاتی تر عمل نموده و پروژه های بیشتری را در این کشور ها تعریف می کنیم تا سهم صادرات بیشتری را به آن ها داشته باشیم.

وی یکی از فراوریات صادراتی کشور را فرش ماشینی دانست و گفت: این صنعت با ارتقا کیفی خود و نزدیک شدن به مدل های سنتی و دستباف جای خوبی در بازار جهانی باز نموده و به عنوان صندلی توسعه در کشور محسوب می گردد.

نیارکی همچنین صنعت گیاهان دارویی و عرقیجات را در کشور به عنوان زمینه دوم فعالیت معرفی کرد و اضافه نمود: صنایع پیشران طرح های بالای 60 درصد را به عنوان مصوبه های اولویت بندی دارند که از جمله عمده برنامه ها و محور وزارت خانه هستند که امیدواریم با کوشش صنعتگران در این حوزه رقم خوبی بخورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 416

به "کاهش 10 میلیون دلاری واردات در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 میلیون دلاری واردات در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید