کشف خفاش ماهی، عنکبوت ماهی، مارماهی کور و پهن ماهی در استرالیا

به گزارش مجله زیتوا، در این اکتشاف حیواناتی مانند خفاش ماهی اعماق دریا مشاهده شده اند که دارای باله هایی کوچک برای حرکت و زائده ای کوچک در قسمت پوزه خود برای جذب طعمه است.

کشف خفاش ماهی، عنکبوت ماهی، مارماهی کور و پهن ماهی در استرالیا

به گزارش عصر ایران، اکتشافات اخیر در اعماق آب های اطراف جزایر کوکوس (کیلینگ) استرالیا مشاهده موجودات دریایی شگفت انگیز و عجیب و غریبی را برای پژوهشگران به همراه داشته است.

بعضی از این موجودات دریایی به رغم ظاهر ترسناک خود میزان کوچکی دارند و در عمقی از آب زندگی می نمایند که در شرایط عادی احتمال روبرو شدن با آن ها برای ما بسیار کم است.

دولت استرالیا محافظت از محیط زیست دریایی اطراف جزایر کوکوس را به عنوان یک پارک دریایی تازه با وسعت بسیار زیاد در دستور کار خود قرار داده است.

این منطقه در محل تلاقی اقیانوس هند و اقیانوس آرام زیستگاهی برای تنوع خیره نماینده ای از حیات دریایی فراهم می نماید.

کشف گونه های بالقوه تازه از حیات دریایی

اکتشاف اخیر به عنوان نخستین نقشه برداری زیرآبی بستر اطراف پارک دریایی دریاکوه های جزایر کوکوس (Cocos Islands Seamounts Marine Park) صورت گرفته است.

در این اکتشاف حیواناتی مانند خفاش ماهی اعماق دریا (تصویر بالا) مشاهده شده اند که دارای باله هایی کوچک برای حرکت و زائده ای کوچک در قسمت پوزه خود برای جذب طعمه است.

عنکبوت ماهی (تصویر بالا) یکی دیگر از حیوانات جالب توجه مشاهده شده در اعماق آب اطراف جزایر کوکوس است که با راهبرد های شکاردر منطقه ها بدون نور سازگار شده است. این ماهی به نوعی روی باله های زیرین خود که شبیه پایه های بلند هستند، راه می رود و در پی غذای مورد علاقه خود یعنی میگو های کوچک می شود.

به گفته دکتر تیم اوهارا، دانشمند ارشد این اکتشاف از موسسه پژوهشی موزه ویکتوریا، ما تعداد شگفت انگیزی از گونه های بالقوه تازه را کشف نموده ایم که در این پارک دریایی دور افتاده زندگی می نمایند.

مارماهی کور (تصویر بالا) از خانواده مارماهی کاسک که در عمق 5 کیلومتری آب یافت شده یکی از مواردی است که تا پیش از این برای علم ناشناخته بود. زندگی در چنین عمقی از آب علت رشد ضعیف چشم ها و پوست شفاف این حیوان است.

این پهن ماهی نیز به گونه ای تکامل یافته تا هر دو چشم در یک سمت سر قرار بگیرند، از این رو می تواند در کف دریا استتار نموده و دید بهتری برای شکار داشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 آذر 1401 بروزرسانی: 16 آذر 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1902

به "کشف خفاش ماهی، عنکبوت ماهی، مارماهی کور و پهن ماهی در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف خفاش ماهی، عنکبوت ماهی، مارماهی کور و پهن ماهی در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید