گالری ترتیاکوف مسکو؛بهترین مکان برای تماشای تاریخ روسیه، عکس

به گزارش مجله زیتوا، این گالری که برترین موزه هنری روسیه و همچنین بزرگترین مخزن نگهداری هنرهای زیبای هنرمندان روس در جهان بشمار می آید، بهترین مکان برای تماشای تاریخ روسیه از دریچه دید هنرمندان برجسته این کشور بشمار می رود؛ هنرمندانی که در زمینه های مختلفی چون نقاشی و مجسمه سازی و در قالب درونمایه های سیاسی و فرهنگی، صدای اعتراض خود را با خلق شاهکارهایی گرانبها به گوش مردم جامعه می رساندند و آن ها را از خواب غفلت بیدار می کردند. امروزه این آثار ارزشمند که بخشی از تاریخ روسیه را روایت می نمایند، در مکانی جذاب و تاریخی گردهم آمده اند تا شیفتگان آثار هنری و هنردوستانی را که با خرید بلیط هواپیما مسکو به این شهر دیدنی سفر می نمایند، شگفت زده و مجذوب نمایند.

گالری ترتیاکوف مسکو؛بهترین مکان برای تماشای تاریخ روسیه، عکس

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

چرا بازدید از گالری ترتیاکوف مسکو پیشنهاد می گردد؟

بزرگترین و برجسته ترین موزه هنرهای زیبای کشور روسیه به حساب می آید.

مجموعه ای از جامع ترین و برجسته ترین آثار هنری ادوار مختلف روسیه را در خود جای داده است.

از بخش های مختلفی که براساس ترتیب زمانی دسته بندی شده اند، تشکیل شده است.

در موقعیت مکانی بسیار مناسب و در نزدیکی بسیاری از جاذبه های گردشگری مسکو قرار گرفته است.

تاریخچه گالری ترتیاکوف مسکو

گالری ترتیاکوف مسکو توسط یکی از تجار متمول روسی به نام پاول ترتیاکوف در سال 1856 تاسیس شد. او که به جمع آوری آثار هنری هنرمندان روس علاقه داشت و بخش زیادی از سرمایه خود را به این کار اختصاص داده بود، در طول 4 دهه توانست بیش از 2000 اثر برجسته هنری را در منزل خود گردآوری کند و کلکسیون بسیار بزرگی را از آثار برجسته هنرمندان روسی بوجود آورد. ترتیاکوف در سال 1982 گالری گرانبهای خود را در حرکتی بشردوستانه به شهر مسکو هدیه کرد و چهار سال بعد به عنوان شهروند افتخاری مسکو برگزیده شد.

با وجود اینکه ترتیاکوف از شخصیت های شناخته شده و برجسته مسکو در آن موقع بود، اما برخلاف بسیاری از اشراف زادگان متکبر هم دوره خویش، فردی فرهیخته و فروتن بود و زمانی که الکساندر سوم قصد داشت جایزه نوبل را به پاس زحماتی که برای مسکو کشیده بود، به او اهدا کند، ترتیاکوف از پذیرفتن آن امتناع ورزید و خود را مستحق دریافت آن ندانست. امروز به لطف زحمات پاول ترتیاکوف، نگارخانه ارزشمند ترتیاکوف مسکو که به قول ولادمیر لنین گنجینه ملی روسیه محسوب می گردد بیش از 190 هزار اثر هنری از مشهورترین و محبوب ترین هنرمندان قرن یازدهم تا 21 ام روسیه را در خود جای داده است.

گالری ترتیاکوف مسکو از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

این گالری هنری از دو ساختمان مجزا تشکیل شده است: ساختمان گالری اصلی ترتیاکوف و ساختمان گالری جدید ترتیاکوف. کلکسیون اصلی گالری ترتیاکوف مسکو که کلیه آثار هنری روسیه از قرن 11 میلادی تا 20 میلادی را شامل می گردد، در ساختمان اصلی گالری ترتیاکوف جای دارد. اما ساختمان گالری جدید ترتیاکوف که مجموعه جامعی از هنر معاصر هنرمندان روس را در خود جای داده، به نمایش آثار خلق شده از قرن 20 میلادی تا عصر حاضر اختصاص داده شده است.

ساختمان گالری اصلی ترتیاکوف مسکو

ساختمان گالری اصلی ترتیاکوف مسکو، خود از چهار بخش مجزایی با عناوین: آثار هنری کهن، آثار هنری قرن هجدهم، آثار هنری قرن نوزدهم و آثار هنری قرن بیستم که براساس ترتیب و تسلسل زمانی دسته بندی شده اند، تشکیل شده است. در بخش آثار هنری کهن روس شاهد مجموعه کاملی از تندیس ها، نقاشی ها و موزائیک های دوران پیش از مغول و دیگر آثار هنری برجسته ترین هنرمندان روس نظیر آندری روبلف و سیمون اوشاکوف در هفت تالار مجزا و باشکوه خواهید بود. در بخش آثار قرن هجدهم تماشاگر بعضی از آثار هنرمندانی چون آنتون لوسنکو، فئودور روکوتوف، دیمیتری لویتسکی، ولادمیر بوروویکوفسکی و فئودور آلکسیف خواهید بود و در بخش آثار قرن نوزدهم که به 27 تالار مجزا تقسیم شده، طیف وسیعی از آثار برجسته دوره رمانتیک و رئالیست را نظاره خواهید کرد. در آخرین بخش که به آثار هنری قرن بیستم میلادی اختصاص یافته، از مجموعه آثار ناب و مشهوری که از تغییرات سیاسی و فرهنگی روسیه در قرن بیستم نشات گرفته اند، بازدید خواهید کرد.

ساختمان گالری جدید ترتیاکوف

زیباترین آثار هنری قرن بیستم میلادی تا به امروز را در این گالری خواهید یافت. این گالری خود به سه بخش مجزای: آثار هنری باقیمانده از سال های 1910 تا 1920 ، آثار هنری باقیمانده از سال های 1920 تا 1980 و آثار رسمی تائید نشده سال های 1960 تا 1990 تقسیم شده است. هرکدام از بخش های ذکر شده از تالارهای متعددی تشکیل شده اند و زیباترین، محبوب ترین و مشهورترین آثار هنری هنرمندان معاصر روسیه را در خود جای داده اند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از گالری ترتیاکوف مسکو چقدر است؟

از آنجایی که گالری ترتیاکوف مسکو از بخش های مجزا و مختلف بسیاری تشکیل شده است، برای مشاهده آثار هنری موجود در تمامی بخش های این گالری باید زمانی حدود دو ساعت از وقت خود را به بازدید از آن اختصاص دهید. ضمناً، بازدید از این مکان مستلزم پرداخت هزینه ورودی است.

فصل مناسب برای بازدید از گالری ترتیاکوف مسکو چه زمانی است؟

گالری ترتیاکوف مسکو مکانی سرپوشیده است و بازدید از آن در هرزمانی از سال امکان پذیر است. ناگفته نماند که این گالری به سیستم تهویه مطبوع مناسبی مجهز شده است و از این بابت نیز جای هیچ نگرانی نیست.

چگونه به گالری ترتیاکوف مسکو برویم؟

گالری ترتیاکوف مسکو در خیابان لوروشینکسی پرولوک قرار گرفته است و به وسیله ایستگاه متروی ترتیاکوفسکایا (در فاصله 220 متری) به راحتی و در اندک زمانی در دسترس است. لازم به ذکر است که دو ایستگاه متروی دیگری به نام های ایستگاه نووکوزنتسکایا و ایستگاه پولیانکا در شعاع 700 متری این گالری قرار گرفته اند.

در نزدیکی گالری ترتیاکوف مسکو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک فونتان ایسکوستوف: 38 متر

پارک زاریادیه: 2.7 کیلومتر

میدان سرخ مسکو: 3 کیلومتر

موزه شمایل روسیه: 4.8 کیلومتر

موزه الکساندر ساخاروفسکی: 5.2 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی گالری ترتیاکوف مسکو برای اقامت وجود دارد؟

هاستل ایوان دا ماریا: 400 متر

هتل موسکو: 450 متر

هتل کاداشوسکایا: 650 متر

هتل ویلا کاداشی بوتیک: 700 متر

هتل پارک این بای رادیسون سادو: 1 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به گالری ترتیاکوف مسکو هستند؟

رستوران اوستینسکیه پیروگی دار سولنتسا: 21 متر

رستوران براتیا ترتیاکوفی: 150 متر

رستوران توتا لا ویتا: 260 متر

فست فود مک دونالدز: 260 متر

برگر هیروز: 260 متر

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 915

به "گالری ترتیاکوف مسکو؛بهترین مکان برای تماشای تاریخ روسیه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری ترتیاکوف مسکو؛بهترین مکان برای تماشای تاریخ روسیه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید