گسترش حمل و نقل ریلی غرب استان با همکاری شهرداری تهران

به گزارش مجله زیتوا، شهر: اقدامات ریلی برای شهرهای قدس، ملارد، پرند و رباط کریم در دستورکار قرار گرفته است و با شهرداری تهران در این زمینه تفاهم نامه ای درحال انجام است.

گسترش حمل و نقل ریلی غرب استان با همکاری شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار شهر، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران امروز 27 آذر در حاشیه آیین گشایش ایستگاه های مترو برج میلاد و امیرکبیر ضمن اشاره به معماری زیبای این دو ایستگاه و رعایت استانداردهای روز فنی و مهندسی، گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش آلایندگی ها، توسعه حمل و نقل ریلی و پاک است. اقداماتی در این زمینه توسط شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران درحال انجام است. برای سایر شهرهای استان تهران نیز اقداماتی نظیر بهره برداری از قطار حومه ای ورامین-قرچک-پیشوا اجرا شده که تا انتها سال مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

او درباره دیگر اقدامات ریلی در غرب استان تهران، بیان نمود: اقدامات ریلی برای شهرهای قدس، ملارد، پرند و رباط کریم در دستورکار قرار گرفته است و با شهرداری تهران در این زمینه تفاهم نامه ای درحال انجام است. البته اگر مشکل فنی و حقوقی پیش آمده با نظر کارشناسی محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران حل می گردد، این موضوع در قالب تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

به گفته بندپی؛ منابع اقتصادی راه اندازی قطار حومه ای برای چهار شهر تهران به وسیله تهاتر و اعتبار ردیف بودجه 1400 خواهد بود.

استاندار تهران درباره تأمین قطار برای این چهار شهر، شرح داد: مطالعات این کار توسط راه آهن جمهوری اسلامی درحال انجام است و مقرر شده که شهرداری های موردنظر، زمین را دراختیار راه آهن قرار دهند. همچنین می بایست شهرک های جدیدی که در این چهار شهر هستند، در ساخت این راستا ریلی مشارکت داشته باشند تا سازمان راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به ساخت آن اقدام کند. مطالعات نخست این کار اجرا شده و دی 1399 عملیات اجرایی توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1108

به "گسترش حمل و نقل ریلی غرب استان با همکاری شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش حمل و نقل ریلی غرب استان با همکاری شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید