27 اثر ناملموس از فرهنگ آشپزی گیلان به ثبت ملی رسید

به گزارش مجله زیتوا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 27 اثر ناملموس از فرهنگ آشپزی گیلان به ثبت ملی رسید.

27 اثر ناملموس از فرهنگ آشپزی گیلان به ثبت ملی رسید

ولی جهانی اضافه نمود: شهر رشت در سال 1394 به عنوان تنها شهر خلاق خوراک در لیست شبکه شهرهای خلاق یونسکو نهاده شد که این موضوع سبب شد ظرفیت گردشگری را استان را بعنوان مقصد گردشگری فرهنگی با موضوع فرهنگ خوراک افزایش دهد.

وی گفت: برگزاری جشنواره های تخصصی در گیلان با هدف ترویج فرهنگ و آداب سنن منطقه ها مختلف استان گیلان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان های مختلف استان برنامه ریزی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تا به امروز و از ابتدای سال 1401 جشنواره های متنوعی نظیر چای در املش، بهار نارنج در لنگرود، توت فرنگی و سوسن چلچراغ در رودبار، کوچ عشایر در رضوانشهر و تالش، گلاب گیری در شفت و چندین جشنواره دیگر با استقبال چشمگیر گردشگران برگزار شده که این استقبال می تواند موجب رونق گردشگری و به تبع آن توسعه مالی و حفظ ارزش ها و آداب و سنن محلی گردد.

جهانی بیان نمود: فرهنگ و آداب مربوط به پخت و پز، از جایگاه ویژه ای در بین فرهنگ عامه مردم گیلان برخوردار است که این امر موجب شد تا 27 اثر از 96 اثر ناملموس گیلان در لیست میراث ملی کشور به فرهنگ آشپزی این سرزمین اختصاص یابد و ثبت چهار اثر دیگر نیز در دست اقدام است.

منبع: همگردی
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1825

به "27 اثر ناملموس از فرهنگ آشپزی گیلان به ثبت ملی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 اثر ناملموس از فرهنگ آشپزی گیلان به ثبت ملی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید