4 ناو انگلیس در سواحل این کشور به حالت آمادهباش درآمدند

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، وزارت دفاع انگلیس امروز شنبه با صدور بیانیه ای بیان کرد که با نزدیک شدن به اتمام دوره انتقالی خروج لندن از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، ناوهای مسلح وابسته به نیروی دریای برای حفاظت از مناطق ماهیگیری غنی این کشور به حالت آماده باش درآمدند.

4 ناو انگلیس در سواحل این کشور به حالت آمادهباش درآمدند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، وزارت دفاع انگلیس در این باره خاطرنشان کرد که 4 ناو نظامی این کشور در سواحل اطراف انگلیس مستقر شده تا در صورت تحقق برگزیتِ بدونِ توافق از ورود صیادان اروپایی جلوگیری نمایند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع انگلیس در این خصوص آمده است که اقدام مذکور بخشی از تدابیر لندن در آستانه خاتمه دوره گذار برگزیت به شمار می آید.

لندن در صدد است تا در صورتیکه طی روزهای آینده با بروکسل به توافق نرسد، صیادان اروپایی که برای ماهیگیری به سواحل این کشور نزدیک می شوند را بازداشت کند.

لازم به ذکر است، انگلیس به طور رسمی در 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج شد و اکنون در کوشش است تا با اروپا به توافقی دست یابد. اگر هیچ توافق تجاری میان لندن و بروکسل به انجام نرسد، روابط مالی دو طرف تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال 2021 قرار می گیرد.

میزان دسترسی صیادان اتحادیه اروپا به مناطق ماهیگیری غنی انگلیس در دوره پسابرگزیت اصلی ترین اختلاف نظر دو طرف به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1100

به "4 ناو انگلیس در سواحل این کشور به حالت آمادهباش درآمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ناو انگلیس در سواحل این کشور به حالت آمادهباش درآمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید