تور چین ارزان: 5 غذای خیابانی چینی که باید امتحان کنید

به گزارش مجله زیتوا، غذاهای خیابانی چینی

کشور چین به علت وسعت عظیمی که دارد به یکی از منبع های غذاهای رنگارنگ در جهان تبدیل شده است. سفر با تور چین و گشت و گذار در خیابن های آن این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بخشی از فرهنگ غذایی این کشور را بشناسید. همین که خورشید غروب می نماید، دکه های خیابانی هم کم کم چراغ هایشان روشن می گردد و بوی خوش غذا از آن ها بلند می گردد، بوهایی که به طرز باورنکردنی ای خوشمزه به نظر رسند، درست مثل طعم هایشان. باید با این غذاهای خیابانی چینی آشنا شوید تا در سفرتان به این کشور آن ها را امتحان کنید. با خبرنگاران باشید:

تور چین ارزان: 5 غذای خیابانی چینی که باید امتحان کنید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

  • دامپلینگ (Dumplings- Xian)

اگر کمی با غذاهای چینی آشنا باشید یا در خصوص آن ها شنیده باشید، تصورتان از دامپلینگ غذاهای گردی شبیه به گردی کوفته و با رنگ سفید است اما نوع دیگری از دامپلینگ های هلالی شکل وجود دارد که آن ها را هم در تمام رستوران های دکه های غذاهای خیابانی چینی میل کنید اما اگر نوع خیابانی آن را امتحان کنید طئ باشید طعم بسیار خوشایند و مطبوعی را تست خواهید کرد. کافیست چاپ استیکتان را در یکی از این دامپلینگ ها فرو کنید تا سویا و سس تند آ به بیرون بریزد، بعد از آن هم نوبت به سبزیجات و گوشت نرم و پر ادویه است.

  • پنکیک Xian

شاید این غذا کمی خشک باشد اما طعم خوشمزه ای دارد. در این غذا، گوشت و مخلفات دیگر در لا به لای 2 خمیر نازک قرار قرار می گیرد و با کلم، زنجیبل تازه، پیاز خرد شده و کمی برنج مخلوط می گردد. یکی از برترین جاها برای خوردن این غذا در کشور چین، محله مسلمان نشین Xian است.

  • پنکیک بیجینگی (jianbing)

شاید باورتان نگردد اما این اسنک، قدمتی 2000 ساله دارد و یکی از غذاهای پر هوادار در مرکز این کشور است که حتما باید امتحان کرد. برای درست کرد این غذا، اول خمیر در یک ظرف پهن می گردد و بعد مخلفات مختلف به همراه سس و ادویه آن ریخته می گردد.

  • بائوزی (baozi)

اگر صبح در یکی از خیابان های چین مشغول قدم زدن بودید و جمعیت زیادی را دیدید که دور ظرفی پر از دود غلیظ حلقه زده اند، شما هم به آن ها بپیوندید چرا که غذایی خوشمزه انتظارتان را می کشد یعنی بائوزی! این غذا یک انتخاب عالی برای صبحانه است که از نوعی خمیر ضخیم ساخته می گردد و مواد تشکیل دهنده آن هم از جیائوزی بیشتر است و در داخل آن از همه مواد می گردد که گرفت از لوبیا قرمز گرفته تا گوشت چرخ نموده در آن ریخته می گردد.

  • Cífàntuán

این غذا، بیشتر با شیر سویا سرو می گردد و یکی یگر از اسنک ها و غذاهای خیابانی چینی معروف برای صبحانه است که بیشتر هم در شهر شانگهای و هنگ و کنگ سرو میگردد. این غذا هم می تواند شیرین و هم کمی شور باشد. مطمئنا برترین مکان سرو این غذا در دکه های پایین Plaza 66 در شهر شانگهای است.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1732

به "تور چین ارزان: 5 غذای خیابانی چینی که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: 5 غذای خیابانی چینی که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید