6 روش درمانی طبیعی و سنتی ریزش موی سکه ای

به گزارش مجله زیتوا، آیا درمان های طبیعی ریزش سکه ای مو موثرند؟

حدود 5 میلیون نفر در آمریکا از بیماری ریزش موی سکه ای رنج می برند. دلیل این بیماری نوعی اختلال در سیستم ایمنی اتوماتیک بدن است. در این بیماری سیستم ایمنی به اشتباه به فولیکول های موی بدن حمله می کنند. در نتیجه این اتفاق موهای بدن در نواحی مختلف دچار ریزش می شود.

6 روش درمانی طبیعی و سنتی ریزش موی سکه ای

در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. برخی افراد برای درمان و یا خفیف کردن این بیماری به درمان های سنتی روی آورده اند. این درمان ها بیشتر برای کنترل پیشرفت بیماری می توانند موثر باشند. اگر می خواهید با انواع ریزش مو و نحوه درمان هر یک آشنا شوید، می توانید مقاله درمان ریزش مو را مطالعه کنید.

هر آنچه که باید در مورد مسائل مو بدانید.

ریزش موی سکه ای: تحقیقی در باره درمان های طبیعی

بر مبنای گزارشی که در سال 2010 یکی از مجلات درمانی نوشته است، دانشمندان به بررسی دروان های جایگزین برای این بیماری پرداختند. این دانشمندان از 13 مقاله و تحقیق مختلف برای کار خود استتفاده کردند. نویسندگان به این نتیجه رسیدند هیچ کدام از این مطالعات مدرک مستحکمی مبنی بر تاثیر درمان های خانگی و جانبی ارائه نکرده اند.

ماسک های خانگی درمان موخوره

اما همچنان مدارکی موجودند که برخی از درمان های طبیعی در بهبود افراد مبتلا به ریزش موی سکه ای موثرند که در خبرنگاران بلاگ به بررسی آنها میپردازیم:

1- جینسینگ سرخ کره ای

این گیاه نوع خاصی از جینسینگ است، جینسینگ سرخ کره ای نشان داده است که درمان مناسبی برای این بیماری است. در یک مطالعه ابتدایی که در ژورنال جینسینگ در سال 2012 منتشر شد، دانشمندان شاهد بودند که جینسینگ قرمز کره ای در افرادی که دچار این بیماری هستند، باعث کمک به رشد موها می شود.

2- هیپنوتیزم

مطالعات کوچکی وجود دارند که نشان می دهند هیپنوتیزم در بهبود ریزش موی سکه ای موثر است. به نظر می رسد که هیپنوتیزم تاثیر مثبت عمومی بر روی بدن می گذارد اما این مطلب به طور خاص فقط در چند تحقیق بررسی شده است.

یک تحقیق که در سال 2011 در سوئد اجرا شده است به این نتیجه رسید که هیپنوتیزم در درمان ریزش موی سکه ای موثر است. در این مطالعه 21 نفر که دچار این بیماری بودند به مدت 10 جلسه در طول شش ماه تحت هیپنوتیزم قرار گرفتند در انتها این تحقیق در بسکمک از این افراد سلامتی روانشناسی بیشتری گزارش شده است که به صورت کاهش اضطراب و افسردگی بوده است.

3- آب پیاز و ژل سیر

استفاده از آب پیاز یا ژل سیر برای رشد دوباره موهای نواحی ریخته شده در بیماری ریزش موی سکه ای ممکن است موثر باشد. مطالعات کمی در این رابطه اجرا شده که این مسئله را تایید میکنند اما برای اثبات کامل به مطالعات و تحقیقاتت بیشتری نیاز است.

درمان های خانگی ریزش مو

4- عطر درمانی

در چند مطالعه که در سال 1998 اجرا شده است نشان داده است عطر درمانی به بوها و روغن های مختلف مانند رزماری برای درمان این بیماری در برخی افراد موثر است. این روغن ها به صورت سنتی برای کاهش ریزش مو بکار برده می شدند. در هر صورت تحقیقات و آزمایش های بیشتری نیاز است تا موثر بودن این روش اثبات شود.

5- طب سوزنی

در یک مطالعه ابتدایی در زمینه تاثیر طب سوزنی بر درمان در سال 2013 آزمایش این روش بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده شد، که این روش برای تغییر سلول های بدن جهت درمان این بیماری موثر است. طب سوزنی الکتریکی نوعی از طب سوزنی است که نقاط مختلف بدن ابتدا تحت شوک الکتریکی قرار گرفته و سپس سوزن ها در نقاط مورد نظر در بدن بیمار داخل می شوند.

6- مدیریت استرس

استرس نقش موثری در شدت بیماری ریزش موی سکه ای دارد. گرچه به نظر می رسد مدیریت و کنترل استرس قادر باشد که شدت این بیماری را کاهش دهد، اما با این حال مطالعات بیشتری در این زمینه برای اثبات این تئوری باید انجام شود.

در نهایت:

گرچه درمان ها و رسیدگی های پزشکی در این زمینه باید انجام شود اما روش های دیگری مانند روش های مععنوی و فکری نیز ممکن است در این زمینه کمک رسان باشند. اگر یه درمان ساده برای این بیماری انجام می دهید یا به آن فکر می کنید حتماً با پزشک معالج در مورد این درمان ها مشورت کنید تا تداخلی با دارو هایی که مصرف می کنید وجود نداشته باشد.

در سبک زندگی می توانید درمان های خانگی دیگر را مشاهده کنید.

منابع: verywellhealth/ karger

منبع: اُکالا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1624

به "6 روش درمانی طبیعی و سنتی ریزش موی سکه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 روش درمانی طبیعی و سنتی ریزش موی سکه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید