7 مدل کابینت ممبران سفید برای آشپزخانه

به گزارش مجله زیتوا، کابینت ممبران سفید به نوعی از کابینت سفید گفته می گردد که دارای روکش ممبران می باشد. در حقیقت در کابینت ممبران سفید روکش فویل پلی وینیل کلرای یعنی، PVC به کار رفته است که می توان آن را بر روی مدل های مختلفی مانند بافت مات، براق و حتی چوب به کار برد. ممبران به علت مقاومت در برابر آب و هزینه کمتر، گزینه بهتری نسبت به لمینت است.

7 مدل کابینت ممبران سفید برای آشپزخانه

کابینت ممبران سفید برای آشپزخانه

آشنایی با کابینت ممبران سفید

اگر نام کابینت ممبران سفید به گوش شما نخورده است، باید بدانید که ما در خصوص وسایل چیدمان مدولار صحبت می کنیم. این وسایل شامل واحدهای از پیش ساخته شده است که می تواند به روش های مختلفی، متناسب با احتیاج شخصی کاربر یا مشتری تنظیم گردد. آشپزخانه مدولار به علت خاصیت عملکرد جمعی، محبوبیت خود را به دست آورده است. به علت ماهیت انعطاف پذیری، تنوع مواد بسیار مختلف و پرداخت رنگ و روغن، انواع زیادی از طراحی آشپزخانه مدولار وجود دارد که می توانید آن را انتخاب کنید. کابینت های رنگ و روغن متنوعی برای چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه مدولار در بازار موجود است؛ لمینت، اکریلیک، ممبران و… انواع کمی برای نام بردن هستند. در اینجا ما در خصوص کابینت ممبران سفید صحبت خواهیم کرد.

کابینت ممبران سفید چیست؟

کابینت ممبران سفید به نوعی از کابینت سفید گفته می گردد که دارای روکش ممبران می باشد. در حقیقت در کابینت ممبران سفید روکش فویل پلی وینیل کلرای یعنی، PVC به کار رفته است که می توان آن را بر روی مدل های مختلفی مانند بافت مات، براق و حتی چوب به کار برد. ممبران را می توان بر روی چوب هایی مانند MDF، نئوپان و… کشید تا به این چوب ها زیبایی خاصی برای کاربرد در بخش های مختلف بدهد. با این وجود ماده ممبران اغلب بر روی تخته فیبر با چگالی میانه MDF، تحت فشار زیاد، کشیده می گردد، به همین علت از آن جایی که در دکوراسیون خانه و به خصوص آشپزخانه از چوب MDF استفاده می نمایند، کابینت ممبران سفید هم برای کاربرد در آشپزخانه شما بسیار مناسب خواهد بود. در زمینه دکوراسیون بخش آشپزخانه، کابینت یکی از بخش های اساسی آن می باشد که باید با دقت طراحی و تزئین گردد. کابینت ها در طرح ها و رنگ های گوناگونی از فلز، هایبرگلاس تا چوب خالص و… وجود دارند. جنس کابینتی که انتخاب می کنید بر چیدمان آشپزخانه شما تأثیر به سزایی می گذارد. معمولاً از کابینت ممبران سفید برای چیدمان کلاسیک منزل و آشپزخانه استفاده می نمایند؛ با این حال، امروزه از پوشش ممبران برای تزئینات مدرن هم استفاده می گردد.

کابینت ممبران سفید در مقابل لمینت

در لمینت از ورقه های کاغذ چسبیده به یکدیگر و به مواد کابینت، استفاده می گردد. با این حال، ممبران یک فویل است که بر روی تخته MDF کشیده می گردد. هیچ لبه اتصالی در ممبران و در نتیجه کابینت ممبران سفید وجود ندارد. در واقع ابتدا بر روی تخته MDF خام چسب زده شده و سپس، روکش ممبران بر روی آن قرار گرفته و کاملاً متصل می گردد. تکنیک اتصال دادن لبه که در لمینت استفاده می گردد، برای مواردی با لبه های نرم است، در غیر این صورت لبه ها تیز و خشن به جای مانده و خطر آسیب رساندن و جراحت را افزایش می دهند. معمولاً به علت قیمت بالا، فقط سمت رویی و در جلوی چشم MDF را با روکش ممبران می پوشانند و طرف دیگر آن را با ماده PVC سفید پوشش می دهند. با این حال، روکش ممبران، یک انتخاب با دوام و مالی است. جنبه های بسیاری وجود دارد که به استفاده چشمگیر از روکش ممبران، در آشپزخانه های مدولار و کابینت در آن یاری می نماید.

مزایای کابینت ممبران سفید

کابینت ممبران سفید مقاومت بسیار بالایی در برابر آب و شرایط آب و هوایی مختلف دارد و از این رو تقریباً برای هر نوع از شرایط جغرافیایی با آب و هوای مختلف، مناسب است. اگر از روکش ممبران برای کابینت ممبران سفید بهره ببرید، با ماندگاری و دوام بالای آن روبه رو می شوید. ممبران نسبت به لمینت از دوام بسیار بالاتری برخوردار است. بعلاوه کابینت ممبران سفید را می توانید به راحتی با مواد شوینده و دستمال مرطوب شستشو دهید و نگران خراب شدن چوب آن و از بین رفتن زیبایی ظاهری اش نباشید، چرا که ممبران در مقابل آب مقاومت بالایی دارد. کابینت ممبران سفید را می توانید در انواع طرح های براق و یا مات طراحی و بخرید. این روکش بسیار نرم و صاف هنگام لمس کردن می باشد. اگر قصد خرید کابینت ممبران سفید را دارید، مطمئن باشید که نسبت به انواع روکش های اکرلیک و UV، روکش ممبران از همه ارزان تر است.

معایب کابینت ممبران سفید

اگر در آشپزخانه خود پنجره ای رو به نور مستقیم خورشید دارید، کابینت ممبران سفید برای شما گزینه مناسبی نمی باشد. ممبران اگر به مدت بسیار طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد، بعد از مدتی احتمال تغییر رنگ در آن وجود دارد. بعلاوه اگر از این پوشش در کابینت ممبران سفید خود استفاده کردید، به یاد داشته باشید که مراقبت زیادی احتیاج دارد؛ چرا که ممکن است بر اثر برخورد وسایل و ابزارها، بر روی آن خراش یا علائمی ظاهر گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1507

به "7 مدل کابینت ممبران سفید برای آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مدل کابینت ممبران سفید برای آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید