7 پروژه مشترک علمی بین ایران و اتریش عملیاتی شد

به گزارش مجله زیتوا، از مجموع 17 پروژه علمی مشترک بین ایران و اتریش، 7 پروژه به طور کامل تمام شده، 9 پروژه تمدید شده و یک پروژه نیز بنا به ملاحظاتی شروع نشده است.

7 پروژه مشترک علمی بین ایران و اتریش عملیاتی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش با حضور عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و دکتر عبدالحمید علیزاده معاون همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در دانشگاه خوارزمی برگزار گردید.

عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر گفت: کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش نتیجه مجموعه تدابیری است که وزارت علوم از سال 94 به بعد طراحی نموده است و در این مجموعه فعالیت ها، دانشگاه خوارزمی نقطه کانونی همکاری علمی با کشور اتریش معین شده است.

وی اضافه نمود: تا به امروز دو نشست در راستای عملیاتی شدن حوزه های مشترک فعالیت های علمی و پژوهشی بین ایران و اتریش برگزار گردیده است که 81 پروژه علمی بین ایران و اتریش تعریف شده از این تعداد 78 پروژه مورد موافقت دو کشور بوده و از میان این پروژه ها 17 پروژه برای کار میدانی انتخاب شد. برای هر یک از پروژه ها یک ایرانی در ایران و یک اتریشی در اتریش برای آنالیز و پیشبرد پروژه ها انتخاب شد. ظرفیت اقتصادی پروژه های مذکور 400 هزار یورو معین شد که نیمی از آن سهم کشور ایران و نیمی از آن سهم کشور اتریش است.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: در حال حاضر از 17 پروژه علمی مشترک بین ایران و اتریش، 7 پروژه به صورت کامل به اتمام رسیده و به اهداف خود دست یافته است. 9 پروژه با توجه به دوران کرونا، زمان اتمام آنها تمدید شده است و یک پروژه نیز بنا به ملاحظاتی آغاز نشده است.

وی در خصوص اینکه این پروژه ها هر کدام در چه زمینه هایی است، گفت: 35 درصد این پروژه ها در زمینه های علوم طبیعی، 17 درصد علوم فنی، 8 درصد علوم بهداشت و سلامت، 7 درصد علوم کشاورزی، 7 درصد علوم انسانی و اجتماعی و 4 درصد به مواردی مانند انسان شناسی پرداخته است.

حبیبی اضافه نمود: نشستی که امروز با حضور دو هیئت بلندپایه ایرانی و اتریشی در وزارت علوم برگزار می گردد، سومین نشستی است که برگزار خواهد شد و این نشست درباره تمدید پروژه ها و معین همکاری های آینده فی مابین دو کشور برگزار می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1386

به "7 پروژه مشترک علمی بین ایران و اتریش عملیاتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 پروژه مشترک علمی بین ایران و اتریش عملیاتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید