ادارآورهای طبیعی برای فشار خون بالا

به گزارش مجله زیتوا، دیورتیک های طبیعی ادرار کردن را افزایش می دهند و مواد اضافی بدن را دفع می نمایند. این مقاله ارائه اطلاعات درباره چگونگی تاثیر این موارد در کاهش فشار خون را هدف قرار داده است. تجمع مایعات اضافی در بدن یا بازجذب آب می تواند

ادارآورهای طبیعی برای فشار خون بالا

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

دیورتیک های طبیعی ادرار کردن را افزایش می دهند و مواد اضافی بدن را دفع می نمایند. این مقاله ارائه اطلاعات درباره چگونگی تاثیر این موارد در کاهش فشار خون را هدف قرار داده است. تجمع مایعات اضافی در بدن یا بازجذب آب می تواند منجر به افزایش فشار خون گردد. بعضی اوقات، سدیم دریافت شده به وسیله غذا خوردن دلیل اصلی تجمع مایعات و بازجذب آب است که آماس نامیده می گردد.

اگر به پزشک مراجعه کنید، او ممکن است مصرف داروهایی را توصیه کند که به اسم دیورتیک عمل می نمایند تا مایعات اضافی بدن را دفع نمایند. بعضی اوقات، از دیورتیک های طبیعی برای کاهش بازجذب آب استفاده می گردد. باید اشاره نمود که اگرچه شواهد علمی قوی برای اثرگذاری این مواد وجود ندارد ولی، هنوز هم سال هاست که از آن ها استفاده می گردد. ضروری است قبل از استفاده از این ها با پزشک خود مشورت کنید.

دیورتیک های طبیعی برای کاهش فشار خون

سیر: سیر یکی از برترین روش های طبیعی برای کاهش فشار خون در نظر گرفته می گردد. مصرف خود سیر یا به صورت پودر اختلال یا اسپاسم عروق را کاهش می دهد، به حفظ ضربان قلب یاری می نماید و علائم فشار خون بالا مانند سرگیجه یا تنگی نفس را کاهش می دهد.

برنج قهوه ای: برنج قهوه ای نه تنها یکی از برترین دیورتیک های طبیعی است بلکه بعلاوه حاوی کلسیم و نمک کمی است از اینرو، برای کاهش فشار خون عملکرد بسیاری خوبی دارد. رژیم غذایی حاوی برنج قهوه ای غنی شده با کلسیم اثر تسکین دهنده ای روی دستگاه عصبی دارد و علائم فشار خون بالا را کاهش می دهد.

قاصدک: اگرچه شواهد علمی دال بر اثرگذاری قاصدک در کاهش فشار خون وجود ندارد ولی، هنوز هم یکی از برترین مواد غذایی بدین منظور است. چای قاصدک بازجذب آب در بدن را کاهش می دهد. ولی، بهتر است قبل از استفاده از این روش با پزشک مشورت کنید چون، ممکن است با بعضی آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشد.

دانه کرفس: مصرف این گیاه با رژیم غذایی یا به صورت کپسول های موجود که حاوی ترکیب دیورتیکی است که می تواند به افزایش دفع ادرار و در نتیجه کاهش فشار خون یاری کند. بعضی مطالعات نشان داده اند که کرفس گردش خون را افزایش می دهد. مصرف دانه کرفس ممکن است منجر با بروز واکنش آلرژیک گردد پس، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

انگور فرنگی: مصرف یک قاشق غذاخوری عسل و مخلوط آب انگور فرنگی هنگام صبح برای کاهش فشار خون توصیه می گردد.

هندوانه: این باور وجود دارد که هندوانه عامل محافظی در برابر فشار خون بالاست که رگ های خونی را منبسط می نماید و به این ترتیب فشار خون را کاهش می دهد.

جعفری: جعفری یکی از برترین دیورتیک های طبیعی برای کاهش فشار خون است. جعفری حاوی پتاسیم زیادی است که به کاهش میزان سدیم بدن یاری می نماید. بعلاوه، این باور وجود دارد که اگر جعفری به صورت چای مصرف گردد تاثیر بهتری دارد.

لیمو: لیمو علاوه بر اینکه غنی از ویتامین C است حاوی ویتامین P هم هست. چای لیمو مانع شنمایندگی مویرگ ها می گردد.

داروهای دیورتیک OTC رایج ترین روش کاهش فشار خون است. مکانیسم این کار دفع نمک و آب اضافی به وسیله ادرار است که به نوبه خود فشار خون را کاهش می دهد. قرن هاست که از این دیورتیک های طبیعی برای کاهش فشار خون استفاده می گردد ولی، به یاد داشته باشید برای جلوگیری از اثراتی مانند واکنش های آلرژیک با پزشک مشورت کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1565

به "ادارآورهای طبیعی برای فشار خون بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادارآورهای طبیعی برای فشار خون بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید