ادامه مناقشه بین آمریکا و اروپا بر سر پروژه نورد استریم

به گزارش مجله زیتوا، مدیر عامل شرکت اتریشی او ام وی از احداث خط لوله نورد استریم 2 بین روسیه و آلمان حمایت نموده است.

ادامه مناقشه بین آمریکا و اروپا بر سر پروژه نورد استریم

با ما سفر کنید و با سفر اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، راینر سیل مدیر عامل شرکت او ام وی اتریش در مصاحبه با روزنامه واینر زیتانگ گفت: شرکت او ام وی از احداث خط لوله گازی نورد استریم 2 بین روسیه و آلمان حمایت می نماید، آن هم علی رغم تهدید آمریکا برای اعمال تحریم.

وی اضافه نمود: این پروژه اهمیت زیادی برای امنیت عرضه در بازار گاز اروپا دارد. در نتیجه این مسئولیت اروپا است تا درباره آن تصمیم بگیرد.

مدیر عامل شرکت او ام وی اتریش گفت: ما در طول دهه ها دوستی عمیقی با آمریکا داشته ایم و دوستان نباید یکدیگر را تهدید نمایند.

شرکت اتریشی او ام وی یکی از شرکای گازپروم روسیه برای اجرای این پروژه 9.5 میلیارد یورویی است.

این در حالی است که شبکه بلومبرگ پیش از این به نقل از 3 منبع مطلع و نزدیک به این مساله اعلام نموده است که دولت جو بایدن در حال آنالیز تحریم های جدیدی است تا ساخت خط لوله گازی نورداستریم 2 از روسیه به آلمان را متوقف و بلوکه کند.

تحریم های جدید آمریکا احتمالا شامل شرکت هایی گردد که در ساخت این پروژه مهم انرژی مشارکت داشته اند.

منابع مطلع اضافه نمودند: تحریم های جدید آمریکا همچنین شامل شرکت بیمه ای خواهد شد که با شرکت هایی که احداث این خط لوله در دریای بالتیک را بر عهده داشته اند، همکاری می نموده است.

سایر شرکت هایی که مواد و اقلام و تجهیزات لازم برای این پروژه را تامین می نمایند، در فهرست تحریم های جدید کاخ سفید قرار خواهند داشت.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی گفت: وزارت خارجه آمریکا در حال دنبال کردن کوشش هایی است تا اطلاعات درباره خط لوله نورداستریم و شرکت هایی که در این پروژه مشارکت داشته اند را کامل کند.

وی اضافه نمود: هر شرکتی که در این پروژه دخالت و مشارکت داشته در معرض خطر تحریم های آمریکا قرار خواهد داشت و فورا باید به همکاری خود با این پروژه خاتمه دهد.

آمریکا طی سال های اخیر چندین بار پروژه نورداستریم 2 را تحریم نموده است. با این حال، آلمان و اتریش با درخواست های آمریکا برای تعلیق این پروژه مخالفت نموده اند.

شرکت گازپروم روسیه کوشش زیادی را شروع نموده است تا این پروژه 11 میلیارد دلاری را پیش از اجرای تحریم های آمریکا، تکمیل کند. این پروژه قرار است گاز روسیه را به وسیله آلمان به اروپا منتقل کند.

شرکت گازپروم پیش بینی نموده است که این پروژه سال جاری تکمیل خواهد شد. این پروژه پس از اعمال تحریم های آمریکا در اواخر سال 2019 میلادی به مدت یک سال متوقف شده بود.

90 درصد عملیات اجرایی این پروژه نهایی شده ولی مستلزم بعضی فعالیت ها و عملیات در اعماق آبهای دریای بالتیک در سواحل دانمارک است، جایی که بمب های منفجر نشده جنگ جهانی دوم در بستر دریا وجود دارد.

آمریکا که از زمان دولت اوباما با این پروژه مخالفت نموده است، مدعی است که این پروژه موجب افزایش نفوذ سیاسی و مالی پوتین بر اروپا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1260

به "ادامه مناقشه بین آمریکا و اروپا بر سر پروژه نورد استریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه مناقشه بین آمریکا و اروپا بر سر پروژه نورد استریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید