ادعای آمریکا در داشتن فزونی در عرصه موشک های مافوق صوت

به گزارش مجله زیتوا، مقام کاخ سفید در واکنش به سخنان پوتین درباره پیشنهادش به ترامپ برای خرید تسلیحات نظامی جدید از روسیه، مدعی شد: آمریکا نیازی به خرید موشک های مافوق صوت از مسکو ندارد و خود در این عرصه از رجحان نسبی برخوردار است.

ادعای آمریکا در داشتن فزونی در عرصه موشک های مافوق صوت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام بلندپایه در کاخ سفید در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری نووستی گفت که ایالات متحده قصد خرید هیچ نوع سلاحی، ازجمله موشک های مافوق صوت از روسیه را ندارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در جریان مباحثات برگزار شده در اجلاس مالی شرق در شهر ولادی وستوک روسیه گفته بود که در جریان آخرین دیدار با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در اوسکای ژاپن، به وی پیشنهاد نموده تا تسلیحات نظامی جدید، از جمله سلاح های مافوق صوت که هیچ یک از کشورهای دیگر دنیا، از جمله خود ایالات متحده آنها را در اختیار ندارند، را از روسیه خریداری کند، ولی ایالات متحده اعلام نموده که خود میخواهد فراوری سلاح های مشابه را شروع کند. پوتین یادآور شد که مسکو آمادگی خود برای مذاکره در این باره را اعلام نموده، ولی تاکنون پاسخ مشخصی از واشنگتن دریافت ننموده است.

این مقام کاخ سفید که نامش فاش نشده، اظهار داشت که ایالات متحده دلیلی برای آنالیز امکان خرید فناوری های موشکی جدید از روسیه وجود ندارد، برای اینکه آمریکا خود در این زمینه گویا از رجحان نسبی برخوردار است.

این ادعای مقام آمریکایی در حالی شنیده می گردد که روسیه تنها کشور در دنیا است که بطور رسمی اعلام نموده دارای سلاح های مافوق صوت است. ولادیمیر پوتین در ماه فوریه امسال از پرتاب مجموعه موشک های راهبردی با کلاهک نظامی آوانگارد و آزمایش پیروز موشک های کروز ضدکشتی سیرکون خبر داده بود.

البته آمریکا نیز فعالیت زیادی را به روی ساخت موشک های مافوق صوت شروع نموده و هزینه کلی اختصاص یافته در بودجه نظامی آمریکا در این زمینه، تقریباً به یک و نیم میلیارد دلار می رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 79

به "ادعای آمریکا در داشتن فزونی در عرصه موشک های مافوق صوت" امتیاز دهید

2 کاربر به "ادعای آمریکا در داشتن فزونی در عرصه موشک های مافوق صوت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای آمریکا در داشتن فزونی در عرصه موشک های مافوق صوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید