ارائه لایحه تامین مطمئن کالا های اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی به مجلس

به گزارش مجله زیتوا، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه تامین مطمئن کالا های اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

ارائه لایحه تامین مطمئن کالا های اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی به مجلس

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران گفت: لایحه تامین مطمئن کالا های اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در شرح ضرورت تقدیم این لایحه گفت: با عنایت به تاثیرپذیری فرایند تامین و قیمت کالا های اساسی از افزایش قیمت های جهانی و تغییرات اقلیمی و با هدف فراهم آوردن امکان تامین کافی کالا های اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر به وسیله پرداخت یارانه، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

حسینی اضافه کرد: در این لایحه به منظور جبران آثار منفی ناشی از افزایش قیمت جهانی نهاده های دامی و کشاورزی وارداتی و بعلاوه بروز خشکسالی در امسال و به جهت اطمینان از تامین کافی کالا های اساسی و نهاده های دامی، دارو و تجهیزات مصرف پزشکی، به دولت اجازه داده می شود تا نسبت به افزایش سقف اعتبار موضوع جزء (3) بند (ب) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 جهت تخصیص ارزش سهام با مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز اقدام نماید و عایدی حاصل از تغییر نرخ کالا هایی که با ارز ترجیحی تامین شده است را به اندازه و روشی که به وسیله دولت مشخص می شود به افراد مشمول پرداخت کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دستگاه های ذیربط نیز موظفند سیاست گذاری و فرایند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به گونه ای اجرا و نظارت نمایند که کالا ها و خدمات مشمول، به هنگام و با قیمت مناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف نماینده نهایی برسد. ضمن آنکه دولت مجاز شده تا در صورت عدم کفایت منابع تخصیص یافته برای پرداخت یارانه، مابه التفاوت را از محل جابجایی ردیف های جدول تبصره 14 قانون بودجه سال 1400 تامین نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1616

به "ارائه لایحه تامین مطمئن کالا های اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی به مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه لایحه تامین مطمئن کالا های اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی به مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید