اردوغان: تحریم ها علیه ترکیه، با شکست روبرو می گردد

به گزارش مجله زیتوا، رئیس جمهوری ترکیه گفت، آنهایی که کشور را با تحریم تهدید می نمایند ناامید و مایوس می شوند.

اردوغان: تحریم ها علیه ترکیه، با شکست روبرو می گردد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما مصمم هستیم این نکته را بپذیریم که ترکیه هرگز در استفاده از حق حاکمیت خود دست نخواهد کشید.

وی اضافه کرد: آنها کوشش کردند تا با استفاده از هر روشی نظیر استفاده از گروه های تروریستی، کودتا و تله های سیاسی و مالی با ما مقابله نمایند اما تا به امروز پیروز نبوده اند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین این را هم گفت که کشورش با آنهایی که این تهدیدها را مطرح می نمایند، با احترام و عادلانه رفتار می نماید: ما راه را برای افرادی که آماده تبادل نظر با ما به روشی عادلانه هستند، باز گذاشته ایم.

اردوغان همچنین گفت، از آنجا که سرمایه گذاری های زیربنایی مورد احتیاج برای یک ترکیه قدرتمند تکمیل شده، کشور به طور فزاینده ای تبدیل به آهنربایی برای سرمایه گذاران داخلی و بین المللی می گردد.

دولت آمریکا روز دوشنبه گذشته علیه ترکیه بابت خرید سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسی تحریم وضع کرد.

مقام های آمریکایی مخالفت خود را با خرید این سامانه ها توسط ترکیه که عضوی از ناتو است، ابراز داشته و مدعی اند که این سامانه های دفاع موشکی با سیستم های این ائتلاف نظامی ناسازگار است.

اما دولت آنکارا تاکید دارد که این سامانه های روسی برای سیستم های ناتو دردسری ندارد و تهدیدی برای ائتلاف یا تجهیزات نظامی آن نیست. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1132

به "اردوغان: تحریم ها علیه ترکیه، با شکست روبرو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: تحریم ها علیه ترکیه، با شکست روبرو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید