بلینکن: به دنبال تعامل سازنده با مسکو هستیم

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی فرا رسیدن روز ملی روسیه را به مردم این کشور تبریک گفت و مدعی شد که مقامات واشنگتن به دنبال تعامل سازنده با مسکو بر مبنای ارتقای رابطه ای با ثبات تر و قابل پیش بینی تر هستند.

بلینکن: به دنبال تعامل سازنده با مسکو هستیم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

وی در عین حال مدعی شد: همزمان که مردم روسیه به ساختن آرمان های ترسیم شده در اعلامیه حق حاکمیت این کشور و علاقه شان به تعامل با جامعه جهانی و همکاری صلح جویانه در باب حل دغدغه های جهانی ادامه می دهند؛ ما نیز قاطعانه به حمایت از آنها متعهد می مانیم.

به گزارش خبرنگاران، اظهارات بلینکن لحنی دوپهلو دارد و در آستانه ملاقات رؤسای جمهور آمریکا و روسیه می تواند به معنای این تفکر مداخله جویانه باشد که واشنگتن حساب دولت مسکو را از ملت روسیه جدا می داند. این برداشت با توجه به حمایت آشکار سفارت آمریکا در مسکو از اعتراضات ضددولتی روسیه، قابل توجیه است. این اعتراض ها در حمایت از آلکسی ناوالنی منتقد روس برگزار می شد حال آنکه سفارت آمریکا در مواردی درباره مسیرهای برگزاری تظاهرات اطلاع رسانی نموده و مردم به ویژه نوجوانان را برای مشارکت در آنها تحریک می کرد.

بلینکن قرار است جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در سفر به اروپا و ملاقات با همتای روس همراهی کند. این ملاقات برای 16 ژوئن (25 خرداد) در شهر ژنو تدارک دیده شده است.

روز ملی روسیه که تعطیل عمومی است و از سال 1992 تا کنون جشن گرفته می گردد روزی است که جمهوری فدراسیون روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق به وجود آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1417

به "بلینکن: به دنبال تعامل سازنده با مسکو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: به دنبال تعامل سازنده با مسکو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید