برترین رسپی واویشکا بوقلمون برای افراد حساس به بوی بوقلمون!

به گزارش مجله زیتوا، واویشکا بوقلمون یک غذای شمالی خوشمزه است که اصالت آن به شهر رشت می رسد. واویشکا را به شکل های مختلفی طبخ می نمایند که طبخ آن با گوشت بوقلمون یکی از انواع مقوی این غذای قدیمی به شمار میرود. واویشکا با گوشت بوقلمون و مواد اولیه در دسترسی در زمان کوتاهی تهیه می گردد و از آن می توان به عنوان وعده غذایی و استفاده کرد. در این مقاله از در به آموزش طرز تهیه واویشکا بوقلمون به همراه نکات مهم در تهیه این غذای گیلانی می پردازیم.

برترین رسپی واویشکا بوقلمون برای افراد حساس به بوی بوقلمون!

مواد لازم برای تهیه واویشکای بوقلمون شمالی

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
سینه بوقلموننیم کیلوگرم
گوجه فرنگی6 عدد
پیاز (برای پیاز داغ)5 عدد
سیر (برای سیر داغ)2 حبه درشت
کره50 گرم
غوره1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه میزان لازم
دارچین، پاپریکا و فلفل قرمزبه میزان لازم
روغن سرخ کردنیبه میزان کافی
ماست، نان و برنجبرای سرو واویشکا بوقلمون

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه: 20 دقیقه

مدت زمان لازم جهت پخت خورشت واویشکا بوقلمون: 45 دقیقه

مراحل طرز تهیه واویشکای بوقلمون رشتی

واویشکا بوقلمون را با برنج و یا نان سرو می نمایند. این غذا به خاطر که سرشار از امگا 3 و دیگر مواد معدنی و ویتامین ها است یک غذای مقوی برای بچه ها و افراد سالمند و ورزشکاران به شمار میرود.

مرحله اول: سینه بوقلمون را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه واویشکا بوقلمون میزان نیم کیلوگرم از سینه بوقلمون را با آب به صورت کاملا تمیز بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافه از آن خارج گردد. بعد از آن سینه های بوقلمون را با یک چاقو به صورت مکعبی خرد کنید. مقدار تکه های بوقلمون نه باید زیاد درشت باشد و نه ریز. هرقدر یکدست تر آنها را خرد کنید در واویشکا ظاهر بهتری پیدا خواهند کرد و بهتر در یک زمان می پزند.

تکه های سینه بوقلمون را با یک عدد پیاز چهار قاچ شده و به همراه میزانی آب روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید به جوش بیاید. زمانی که روی قابلمه کف جمع شد، کف را با یک قاشق بگیرید و بلافاصله بوقلمون ها را آبکش کنید. دقت کنید در این مرحله احتیاجی به پختن گوشت بوقلمون نیست و این کار فقط برای انجام می گردد.

شما می توانید برای تهیه سینه بوقلمون به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: سیر داغ و پیاز داغ را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه واویشکا با گوشت بوقلمون چهار عدد پیاز را تمیز بشویید و پوست بگیرید. یک قابلمه با سایز مناسب انتخاب کنید و میزان کافی از روغن در آن بریزید و اجازه دهید تا روی حرارت داغ گردد. پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا پیازها طلایی و سبک شوند. هر چه پیاز داغ بیشتر باشد واویشکا لذیذتر می گردد.

سیرها را نیز پوست بگیرید و با رنده ریز و یا سیر له کن به صورت پوره درآورید. سیرها را به پیاز اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا عطر آن بلند گردد. از آنجایی که سیر خیلی زود می سوزد حتما بعد از طلایی شدن پیازها به تابه اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا نسوزد.

شما می توانید برای تهیه انواع روغن، پیاز داغ منجمد آماده و سیر داغ آماده به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: گوشت بوقلمون را به همراه ادویه اضافه کنید

بعد از آماده شدن سیر داغ و پیاز داغ، سینه بوقلمون را که از قبل شسته و خرد نموده اید اضافه کنید. مثل ، تکه های بوقلمون را در روغن به خوبی تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس ادویه ها شامل نمک، فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا، فلفل قرمز را در گوشه ای از تابه با روغن تفت دهید تا عطر آنها بلند گردد و از حالت خامی دربیایند.

در انتهای این مرحله ادویه ها را با تکه های بوقلمون و سیر داغ و پیاز داغ به خوبی مخلوط کنید تا عطر و طعم مواد به خورد هم برود.

شما می توانید برای تهیه انواع ادویه شامل نمک، فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا، فلفل قرمز به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله چهارم: پوره گوجه را آماده و اضافه کنید

تا زمانی که ترکیب بوقلمون و سیر و پیاز داغ روی حرارت قرار دارند، فرصت دارید 6 عدد گوجه را بشویید. سپس آنها را پوست بگیرید و با هر وسیله ای که در دسترس دارید مانند غذاساز، میکسر و یا حتی رنده گوجه ها را به شکل پوره دربیاورید.

سپس پوره گوجه فرنگی را به محتویات تابه روی حرارت اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید. اجازه دهید پوره گوجه فرنگی روی حرارت میانه به خوبی تفت بخورد تا آب آن کاملا کشیده گردد، به غلظت برسد و روغن بیندازد.

مرحله پنجم: غوره و کره را اضافه کنید

برای تهیه واویشکای شمالی با گوشت بوقلمون، احتیاج به یک چهارم لیوان دسته دار فرانسوی غوره بدون هسته دارید. غوره را به ترکیب واویشکا روی حرارت اضافه کنید و با دیگر مواد هم بزنید. یک قالب پنجاه گرمی کره نیز به اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ذوب گردد. سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید واویشکای بوقلمون روی حرارت ملایم به روغن بیفتد و جا افتاده گردد.

شما می توانید برای تهیه انواع کره به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله نهایی: واویشکای بوقلمون را سرو کنید

بعد از حدود چهل و پنج دقیقه واویشکای شمالی با گوشت بوقلمون شما آماده است. آن را در یک ظرف مناسب بریزید و به همراه نان ()، یا، سرو کنید. در کنار این غذای لذیذ و مقوی می توانید از سبزی خوردن و ماست نیز بهره ببرید. بعلاوه می توانید میزانی هم کنار واویشکا بوقلمون سرو کنید.

شما می توانید برای تهیه نان، برنج و ماست به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در تهیه خورشت واویشکای بوقلمون به روش اصیل گیلانی

  • برای خوشرنگ تر شدن این غذا می توانید از دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی بهره ببرید. رب را در روغن تفت دهید تا رنگ باز کند و سپس با دیگر مواد ترکیب کنید.
  • واویشکا در حالت کلی یک غذای کم آب و غلیظ است. از اضافه کردن آب زیاد به آن خودداری کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم و با آبی که می اندازد بپزد و جا بیفتد.
  • اگر به غوره دسترسی ندارید می توانید از آبغوره (طرز تهیه آبغوره)، گرد غوره (طرز تهیه گرد غوره) یا گرد لیمو در تهیه واویشکا با سینه بوقلمون بهره ببرید.
  • هر قدر پیاز داغ این غذا زیادتر باشد، خوش طعم تر می گردد.
  • حتما از سینه بوقلمون در تهیه این غذا بهره ببرید. سینه بوقلمون گوشت لختی دارد و برای واویشکا مناسب تر است.
  • برای گرفتن بوی زهم بوقلمون حتما مرحله جوشاندن آن را انجام دهید. در این مرحله می توانید از چند عدد برگ بو هم بهره ببرید.
  • برای آنکه یک واویشکای باکیفیت بوقلمون داشته باشید، حتما در خرید گوشت بوقلمون دقت لازم را داشته باشید. حتما از گوشت بوقلمون تازه، با بافت صورتی رنگ بهره ببرید. گوشت بوقلمون تازه نباید بوی تند و نامطبوع بدهد.
  • می توانید گوجه را به صورت نگینی خرد کنید و در تهیه واویشکا بهره ببرید؛ یا می توانید از ترکیب گوجه فرنگی میکس شده و گوجه فرنگی نگینی بهره ببرید.
  • اگر به طعم تند در غذا تمایل ندارید، فلفل قرمز را حذف کنید و فقط از فلفل سیاه در تهیه این غذا بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های خوشمزه شدن واویشکای محلی با گوشت بوقلمون

برترین ادویه برای طعم دادن به گوشت بوقلمون چه ادویه ها و طعم دهنده هایی هستند؟

شما می توانید علاوه بر ادویه های ذکر شده از رزماری، پونه کوهی، برگ بو، زعفران دم نموده، میخک، رازیانه و زیره سبز نیز برای خوش طعم تر شدن سینه بوقلمون در غذاهایی مثل واویشکا یا سایر غذاها با بوقلمون بهره ببرید.

غلظت واویشکا بوقلمون یا سایر انواع واویشکا تا چه مقدار ای باید باشد؟

واویشکا بیشتر از آن که خورشت باشد یک نوع خوراک است به همین علت باید آن را به شکل غلیظ و کم آب درست کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 2072

به "برترین رسپی واویشکا بوقلمون برای افراد حساس به بوی بوقلمون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رسپی واویشکا بوقلمون برای افراد حساس به بوی بوقلمون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید