به این 4 علت مصرف قهوه خود را کم کنید ، خانم ها روزی چقدر قهوه بخورند؟

به گزارش مجله زیتوا، متخصصان از فواید مصرف قهوه زیاد گفته اند اما از اندازه مجاز مصرف و مضرات آن هم خبر دارید؟ خانم ها و نوجوانان به خصوص، باید مراقب اندازه مصرف روزانه قهوه خود باشند تا دچار این مسائل نشوند.

به این 4 علت مصرف قهوه خود را کم کنید ، خانم ها روزی چقدر قهوه بخورند؟

به گزارش خبرنگاران، قهوه یکی از نوشیدنی های محبوبی است که با عطر دلپذیر و کافئینش، حس نشاط و سرزندگی را در انسان تقویت می نماید؛ با این حال، حرف و حدیث های زیادی درباره کافئین موجود در این نوشیدنی قدیمی وجود دارد؛

بعضی کارشناسان تغذیه معتقدند که قهوه های امریکانو و لاته، کافئینی برابر با یک شات اسپرسو دارند، زیرا از یک مقدار معین قهوه اسپرسو تهیه می شوند؛ یک فنجان اسپرسو، معادل حجمی 60 سی سی، 75 میلی گرم کافئین دارد و یک فنجان قهوه ترک، به همان حجم، حدود دوبرابر کافئین، 120 میلی گرم، دارد. 100 سی سی قهوه فرانسه اما بیشترین مقدار یعنی 200 میلی گرم کافئین دارد و دو قاشق قهوه فوری، کمترین مقدار یعنی 60 میلی گرم کافئین به بدن وارد می نماید.

گذشته از فواید شناخته شده مصرف قهوه، تحمل بدن افراد مختلف نسبت به مقدار کافئین روزانه دریافتی فرق دارد. به طور کلی و بر اساس نظر دکتر لادن گیاهی، متخصص تغذیه، بزرگسالان مجازند 400 میلی گرم در روز کافئین دریافت نمایند؛ در خصوص نوجوان ها و افراد زیر 12 سال، بهتر است مقدار کافئین روزانه 2.5 میلی گرم به ازای هر کیلو وزن باشد. یعنی یک نوجوان 35 کیلوگرمی مجاز است که حدود 70 میلی گرم یعنی حدود یک فنجان قهوه مصرف کند.

مصرف بیش از حد قهوه و افزایش کافئین در بدن می تواند ما را عصبانی کند و افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، اضطراب و مسائل خواب را در پی داشته باشد. در خصوص زنان به خصوص، مصرف قهوه ملاحظات بیشتری هم دارد؛ طبق دستورالعمل های سازمان غذا و داروی آمریکا، نوشیدن سه تا پنج فنجان قهوه در روز با حدبیشتر مصرف 400 میلی گرم کافئین برای بیشتر زنان بی خطر است. اما...

اما اگر باردار یا شیرده هستید، قوانین فرق دارد و حتما باید با پزشک متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید. اگر قهوه باعث عصبانیت شما می گردد، مراقب باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید و با نوشیدن یک فنجان قهوه در روز یا حتی استفاده از قهوه های بدون کافئین، دی کف، تمایل خود را رفع کنید.

جالب اینکه شما می توانید با افزودن بعضی ادویه ها، مقدار سالم بودن نوشیدنی خود را افزایش دهید. مثلا به جای مصرف خامه و شکر، سعی کنید با افزودن شیر به قهوه خود اضافه کنید تا طعم آن را ملایم کنید. اضصافه کردن حدود یک چهارم قاشق چایخوری از عصاره وانیل، هل، دارچین و حتی پودر کاکائو هم طعم و خاصیت قهوه شما را افزایش خواهد داد.

  • 5 ترفند ساده ولی مهم برای داشتن قهوه ای با کیفیت
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1855

به "به این 4 علت مصرف قهوه خود را کم کنید ، خانم ها روزی چقدر قهوه بخورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این 4 علت مصرف قهوه خود را کم کنید ، خانم ها روزی چقدر قهوه بخورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید