تاکسی های نو، فرمان و پدال ندارند! ، عکس

به گزارش مجله زیتوا، بنیان گذار خودروسازی ریماک که به فراوری خودروهای هایپرکار برقی مشغول است، از برند و شرکت روبوتاکسی خود به نام Verne رونمایی کرد.

تاکسی های نو، فرمان و پدال ندارند! ، عکس

امیرمسعود عابدین- شرکت روبوتاکسی تازه مت ریماک به نام Verne به زودی در سال 2026 راه اندازی خواهد شد. روبوتاکسی Verne بر اساس پلت فرم Mobileye Drive و با رانندگی خودران سطح 4، شما را از نقطه A به نقطه B می رساند. این شرکت در حال ایجاد تجربه خاصی است که به سرنشینان اجازه می دهد تا دما، صدا، روشنایی، سطح راحتی و رایحه وسیله نقلیه را حتی قبل از رسیدن آن تنظیم نمایند.

این شرکت خودرو را از داخل به بیرون طراحی نموده و فضای پا را به حداکثر رسانده که به ادعای شرکت، از خودروهای رولزرویس هم راحت تر و جادارتر است. این خودرو تنها دو صندلی دارد، چرا که روبوتاکسی متوجه شد که 90 درصد از تاکسی ها فقط یک یا دو مسافر را جابه جا می نمایند. این خودرو بعلاوه دارای یک صندوق عقب برای حمل وسایل بیشتر است.

مسافران در مقابل یک صفحه نمایش 43 اینچی می نشینند که می تواند امکانات و تفریح های مختلف یا اطلاعاتی در خصوص خودرو ارائه دهد. خودرو فاقد فرمان و پدال است، اما یک سوئیچ فیزیکی بین صندلی ها وجود دارد که افراد می توانند از آن برای آغاز و توقف حرکت استفاده نمایند. یک صفحه نمایش لمسی برای کنترل سیستم های داخل خودرو وجود دارد.

بخش مهمی از کوشش های این شرکت، Mothership (سفینه مادر) آن خواهد بود، مکانی که روزانه به وسایل نقلیه سرویس می دهد و خودروها در آنجا شارژ، بازرسی و تمیز می شوند.

نمای بیرونی منحصربه فرد Verne، دوربین ها، رادارها، سیستم های لیدار و مکانیسم های تمیزنماینده را پنهان می نماید. این خودرو بعلاوه فاقد تجهیزات جانبی ای مانند برف پاک کن و آینه های بغل است که رانندگان خودرو به آن احتیاج دارند.

این شرکت نام خود را از ژول ورن، نویسنده کتاب های سفر به مرکز زمین و دور جهان در 80 روز الهام گرفته است. Verne برای اولین بار در سال 2026 وارد خیابان های زاگرب کرواسی می گردد و سپس به بریتانیا، آلمان و خاورمیانه می رود. این شرکت در حال حاضر در حال ساخت اولین مرکز فراوری خود در کرواسی است.

منبع: motor1

54322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 تیر 1403 بروزرسانی: 7 تیر 1403 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 2042

به "تاکسی های نو، فرمان و پدال ندارند! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی های نو، فرمان و پدال ندارند! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید