ترانزیت ریلی در سال گذشته 29 درصد رشد داشت

به گزارش مجله زیتوا، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ترانزیت شبکه ریلی ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل آن با وجود شیوع کرونا، 29 درصد افزایش یافت.

ترانزیت ریلی در سال گذشته 29 درصد رشد داشت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سعید رسولی اضافه نمود: در سال گذشته راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تلاش های بی وقفه و به رغم شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم ها، توانست با توسعه همکاری با سایر کشور ها و بخصوص راه آهن کشور های های همجوار و منطقه ای و استمرار همکاری با سازمان های بین المللی ریلی گام های مثبت و قابل توجهی در توسعه ترانزیت کالا از طریق ریل بردارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: در سال گذشته به رغم مسدود شدن مرز ها با کشور های همسایه به دلیل پاندمی کرونا که 4 ماه بطول انجامید، تلاش شد تا حمل و نقل ریلی و مبادله کالا در این برهه مهم با کشور های همجوار به شکل مطلوبی ادامه پیدا کند، به گونه ای که شرایط مبادله قطار های باری در حمل ونقل بین المللی طبق پروتکل های بهداشتی فراهم شد و افزایش قابل توجهی را در حمل و نقل ریلی شاهد بودیم.

وی شرح داد: حمل و نقل ترانزیتی راه آهن ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل، 29 درصد رشد داشت و صادرات راه آهن ایران نیز در این مدت 5 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توسعه همکاری ها با کشور های همسایه و بویژه ترکیه اضافه نمود: در مرز ریلی کشورمان با ترکیه نیز با افزایش و تجهیز ناوگان و توسعه زیرساخت های ریلی، حجم حمل و نقل بین المللی به بیش از 650 هزار تن رسید که رکورد 10 سال اخیر جابجا شد.

وی اضافه نمود: در سال گذشته در مرز ریلی سرخس نیز نسبت به سال قبل از آن، به رشد 173 درصدی دست یافتیم و با همکاری ترکمنستان، ایستگاه مرزی اینچه برون ایران به ایستگاه مرزی ترکمنستان متصل شد که موجب تسهیل و افزایش ظرفیت مبادله واگن ها شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رسولی درخصوص توسعه همکاری ها با افغانستان نیز گفت: با اتصال ریلی به کشور افغانستان در آذرماه سال قبل و مذاکراتی که با راه آهن های قرقیزستان، ازبکستان، روسیه و دیگر راه آهن های منطقه انجام شد به زودی شاهد اثر بخشی این مذاکرات در افزایش حمل و نقل ریلی بین المللی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1337

به "ترانزیت ریلی در سال گذشته 29 درصد رشد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترانزیت ریلی در سال گذشته 29 درصد رشد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید