خبرنگاران نظارت بر بازار سقز در آستانه عید فطر تشدید شد

به گزارش مجله زیتوا، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: طی چند روز اخیر و امروز هم در آستانه عید سعید فطر بازرسان این اداره نظارت را بر بازار تشدید و با گرانفروشان برخورد جدی کردند.

خبرنگاران نظارت بر بازار سقز در آستانه عید فطر تشدید شد

بهنام میرزایی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: چند روز اخیر و هم اکنون بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف برای رسیدگی به شکایت مردم، نظارت دقیق بر قیمت کالاها و حضور در بازار و واحدهای صمفی سطح شهر نظارت دقیق داشتند.

وی با بیان اینکه بازرسان این اداره شاهد چند تخلف از جمله، گرانفروشی در سطح بازار شدند، اضافه کرد: در این راستا چند پرونده هم تشکیل شده و تذکرات لازم هم به سایر واحدهای صنفی متخلف داده شده است.

میرزایی به افزایش قیمت واحدهای صنفی قنادی و شیرینی فروشان در آستانه عید فطر اشاره نمود و گفت: واقعیت این است که نرخ مصوب مربوط به شرایط و هزینه های سال قبل بوده است.

وی با اشاره به اینکه با برآوردی که امروز انجام دادیم به بازرسین اداره صمت، نرخ مصوب شیرینی را اعلام کردیم، اضافه کرد: نرخ شیرینی های خشک ساده مانند کیک 300 هزار ریال، شیرینی خشک مخصوص مانند دانمارکی 350 هزار ریال، مخلوط خشک 350 هزار ریال، شیرینی تر 400 هزار ریال و شیرینی های ویژه (نارگیلی ساده، گردویی) 800 هزار ریال است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز به متخلفان واحدهای صنفی سطح بازار هشدار داد، هر گونه افزایش قیمت و احتکار در سطح بازار رصد و شناسایی می گردد و با متخلفان این عرصه برخورد جدی خواهد شد.

وی از شهروندان سقزی خواست احتکار، گرانفروشی، فروش اجباری و امتناع از عرضه را با تلفن به سامانه شبانه روزی 124 اطلاع رسانی نمایند تا سریعا بازرسان ما اقدامات لازم را اعمال نمایند.

در شهرستان سقز بیش از 13 هزار واحد صنفی متخلف فعالیت می نمایند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1362

به "خبرنگاران نظارت بر بازار سقز در آستانه عید فطر تشدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظارت بر بازار سقز در آستانه عید فطر تشدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید