خواص جالب قهوه با شیر برای بدن

به گزارش مجله زیتوا، مطالعه تازه به رهبری دانشگاه کپنهاگ نشان داده است که قهوه با شیر می تواند اثر ضد التهابی قوی داشته باشد زیرا ترکیب آنتی اکسیدان های قهوه با پروتئین های شیر خواص ضد التهابی سلول های ایمنی را دو برابر می نماید.

خواص جالب قهوه با شیر برای بدن

به گزارش ایسنا به نقل از ارث، هنگامی که پاتوژن ها و سایر مواد خارجی وارد بدن ما می شوند، سیستم ایمنی بدن ما با استفاده از ارتشی از گلبول های سفید و مواد شیمیایی برای محافظت از ما واکنش نشان می دهد که منجر به التهاب می گردد. برای مقابله با آسیب های بدن ناشی از التهاب، آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن ما یاری می نمایند. با این حال، چیزهای زیادی در خصوص این مواد مفید ناشناخته به جای مانده است. اکنون، محققان آنالیز نموده اند که وقتی پلی فنل ها با مولکول های دیگر، مانند آمینو اسیدها واکنش می دهند، چه اتفاقی می افتد.

ماریان لوند، نویسنده ارشد این تحقیق و متخصص علوم غذایی در کپنهاگ گفت: در این مطالعه، ما نشان می دهیم که وقتی پلی فنل با یک اسید آمینه واکنش می دهد، اثر مهاری آن بر التهاب در سلول های ایمنی افزایش می یابد. به این ترتیب، به وضوح قابل تصور است که این ترکیب می تواند تأثیر مفیدی بر التهاب در انسان نیز داشته باشد.

برای آنالیز اثر ضدالتهابی پلی فنل های مخلوط با پروتئین، دانشمندان از التهاب مصنوعی روی سلول های ایمنی استفاده و کشف کردند، سلول هایی که در معرض این ترکیب قرار می گیرند دو برابر بیشتر از سلول هایی که فقط پلی فنول ها به آن اضافه می گردد، در مبارزه با التهاب مؤثر هستند.

نتایج نشان می دهد که واکنش بین پلی فنل ها و پروتئین ها در بعضی از نوشیدنی های قهوه با شیری که ما مطالعه کردیم اتفاق می افتد. در واقع، واکنش آنقدر سریع اتفاق می افتد که اجتناب از آن در هر یک از غذاهایی که تا به امروز مطالعه نموده ایم سخت بوده است.

از آنجایی که انسان آنقدر پلی فنول را جذب نمی کند، بسیاری از محققان در حال مطالعه چگونگی کپسوله کردن پلی فنول ها در ساختارهای پروتئینی هستند که جذب آنها را در بدن بهبود می بخشد. این راهبرد مزیت اضافی افزایش اثرات ضد التهابی پلی فنول ها را به همراه دارد.

این مطالعه در مجله Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1934

به "خواص جالب قهوه با شیر برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص جالب قهوه با شیر برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید