درآمد 680 میلیون دلاری اپیک گیمز استور در یک سال اول

به گزارش مجله زیتوا، شرکت بازی سازی اپیک گیمز به تازگی از میزان رشد و درآمدهای سال گذشته فروشگاه بازی خود صحبت کرده است. فروشگاه بازی اپیک گیمز استور که در دسامبر 2018 راه اندازی شد، توانسته است درآمدی 680 میلیون دلاری از مشتریان خود داشته باشد.

درآمد 680 میلیون دلاری اپیک گیمز استور در یک سال اول

البته که بخش بزرگی از این درآمد به خاطر پرداخت های درون برنامه ای بازی کننده های فورتنایت است. اپیک گیمز رسما به این موضوع اشاره کرده و گفته که از این رقم 680 میلیون دلاری، 251 میلیون دلار مربوط به بازی های دیگر شرکت ها بوده است. با توجه به اینکه تنها بازی اپیک گیمز روی فروشگاه خود، فورتنایت است، می توانیم 410 میلیون دلار باقی مانده از درآمد سال گذشته اپیک گیمز استور را به فورتنایت ربط دهیم.

اپیک گیمز استور با ارایه بازی های رایگان توانسته است تعداد زیادی مشتری برای خود جذب کند. طبق آمار ارایه شده از سوی اپیک گیمز، آن ها 300 میلیون کاربر رجیستر شده دارند. از این تعداد کاربر، 100 میلیون حساب کاربری از اپیک گیمز استور بازی دانلود کرده اند؛ یعنی در واقع حدود 200 میلیون حساب کاربری اپیک گیمز استور فقط برای دریافت بازی های رایگان ایجاد شده اند، یا حداقل بازی خریده و آن را دانلود نکرده اند.

تیم سویینی، مدیر عامل اپیک گیمز، پس از راه اندازی فروشگاه اپیک گیمز استور گفته بود که می خواهند در سال 2019 هر دو هفته یک بازی رایگان به کاربران بدهند. این رقم در سال 2019 بسیار بیشتر از یک بازی در هر دو هفته بود؛ طوری که اپیک گیمز از ابتدای سال 2019 و یک ماه نخست سال جدید میلادی، 73 بازی رایگان به کاربران خود داده است. این بازی های رایگان طبق گفته اپیک گیمز مجموعا 200 میلیون بار دانلود شده اند. این تصمیم آن قدر برای اپیک گیمز موفقیت آمیز بوده و بازده داشته که این شرکت هفته پیش اظهار داشت که در طول سال 2020 هم به ارایه بازی های رایگان ادامه خواهند داد.

نکته مهم دیگر اپیک گیمز استور که به موفقیت آن منجر شده، ارایه انحصاری بازی ها است. محبوب ترین بازی های اپیک گیمز استور همه انحصاری این فروشگاه بوده اند؛ بازی هایی مثل Control و The Outer Worlds یا The Division 2 و Metro Exodus در لیست محبوب ترین بازی های اپیک گیمز استور قرار دارند و همگی به صورت انحصاری روی این فروشگاه عرضه شدند.

درآمد 680 میلیون دلاری اپیک گیمز استور در یک سال نخست فعالیت خود، در مقایسه با دیگر فروشگاه ها یا حتی مجموع درآمد خود فورتنایت روی تمام پلتفرم ها، چندان چشمگیر به نظر نمی رسد. تصور می کنیم اپیک گیمز استور در این یک سال، با در نظر دریافت هزینه هایی که برای در اختیار دریافت بازی های انحصاری و ارایه ده ها بازی رایگان صرف کرده، در واقع برای اپیک گیمز به ضرر مالی منتهی شده باشد. با این حال، مثل دیگر پلتفرم های بازی، احتمالا اپیک گیمز استور انتظار دارد تا یکی دو سال ابتدایی خود را با ضرر ادامه دهد و با جذب کاربران بیشتر، در سال های آینده به سوددهی برسد.

مدیر عامل اپیک گیمز به تازگی گفته بود که جذب بازی های انحصاری برای اپیک گیمز استور نتیجه بسیار خوبی برای آن ها داشته است و این روش را در آینده ادامه خواهند داد. با در نظر دریافت این موضوع و اینکه بازی های رایگان اپیک گیمز استور در سال 2020 ادامه دارند، می توانیم مطمئن باشیم که اپیک گیمز و فروشگاه آن در سال جاری میلادی رشد خود را حفظ کند.

منبع: توییتر

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 470

به "درآمد 680 میلیون دلاری اپیک گیمز استور در یک سال اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 680 میلیون دلاری اپیک گیمز استور در یک سال اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید