راه های ورودی و خروجی ساوه به قم کنترل گردد، ضروت اولویت دهی به استان در توزیع اقلام بهداشتی

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: باید راهکارهای نظارتی بیشتری درخصوص شهرهایی که در معرض تهدید بیشتر ویروی کرونا قرار دارند اعمال گردد و در ساوه هم باید راه های ورودی و خروجی به قم کنترل گردد.

راه های ورودی و خروجی ساوه به قم کنترل گردد، ضروت اولویت دهی به استان در توزیع اقلام بهداشتی

استاندار استان مرکزی گفت: از آنجاکه هنوز واکسن و داروی درمان بیماری کرونا کشف نشده، لذا هیچ نقطه روشنی برای سرانجام مبارزه انسان با ویروس کرونا وجود ندارد.

سیدعلی آقازاده عصر امروز پنجشنبه 15 اسفندماه در نشست مشترک پدافند زیستی استان مرکزی و شهرستان ساوه در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار کرد: از آنجاکه بیماری ویروس کرونا واکسن ندارد، لذا انسان در مقابل این بیماری بی دفاع است و براین اساس آمار مبتلایان و قربانیان رو به افزایش بوده و مادامی که واکسن و داروی این بیماری کشف نگردد، آمار مبتلایان رو به افزایش خواهد بود و خسارت های زیادی به بار خواهد آورد.

وی بیان نمود: این بیماری که این میزان شیوع آن طی 70 سال اخیر در دنیا بی سابقه بود، هیچ مرز جغرافیایی و سیاسی و اجتماعی نمی شناسد و در تمام نقاط زمین تلفاتی بر جای گذاشته و صدها هزار نفر نیز مبتلا شده و خسارات زیاد مادی و مالی را به کشورها وارد نموده است.

استاندار مرکزی با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی، مالی و تجاری اظهار کرد: شیوع این بیماری پیامدهای منفی در پی داشته و هزینه سنگینی را به مردم تحمیل می نماید.

وی با تاکید بر اینکه در ایران توان مالی برای جبران این خسارت سنگین مالی وجود ندارد، اضافه نمود: این بیماری در همه فعالیت های جامعه ما رسوخ پیدا نموده و اقتصاد کشور را با چالش روبرو نموده است.

وی بیان نمود: شیوع این بیماری با این میزان فراگیری تجربه اول در 100 سال اخیر برای ایران بوده است و در طول 70 سال گذشته این میزان درگیری با یک بیماری بی سابقه بوده است و ضروری است با صعه صدر و آرامش و از همه مهمتر عمل به توصیه های بهداشتی و عزم ملی و جدی به مقابله با آن بپردازیم.

آقازاده با اشاره به مدیریت خوب بیماری کرونا در سایه هماهنگی بین بخشی دستگاه های اجرایی اظهار کرد: انسجام و هماهنگی بیشتر موجب خواهد شد که زودتر به نقطه پیروزی و شکست کرونا دست یابیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی به دلیل همجواری با قم دومین استان مبتلا به این بیماری شناخته شده است و نگرانی بیشتری درخصوص ساوه و دلیجان به دلیل نزدیکی با کانون شیوع کرونا وجود دارد که با اقدامات اجرا شده و همراهی مردم شرایط استان به عنوان دومین استان مبتلا بهتر از سایر استان هایی است که پس از مرکزی این ویروس در آنها شیوع پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شواهد نشان از فروکش کردن این ویروس در چین دارد، اضافه نمود: امیدواریم این بیماری در ایران هم کاهش یابد و با کوشش مضاعف، میزان تلفات جانی و مبتلایان به این بیماری کاهش چشمگیری پیدا کند.

آقازاده با تاکید بر اینکه خوشبختانه جلوی طغیان بیماری در استان گرفته شده، اضافه نمود: مهمترین دغدغه استان شهرستان های ساوه و دلیجان است و با وجود اینکه ستاد پیشگیری از کرونا موضوع قرنطینه را منتفی اعلام نموده، اما می توان با اعمال بعضی محدودیت ها مانع از گسترش بیشتر آن شد.

وی بیان نمود: مسدود کردن راه های ورودی و خروجی به دلیجان یک کار خوب توسط مدیریت این شهرستان است و به نظر می رسد باید راهکارهای نظارتی بیشتری درخصوص شهرهایی که در معرض تهدید بیشتر قرار دارند اعمال گردد و در ساوه هم باید راه های ورودی و خروجی به قم کنترل گردد.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شورای تامین شهرستان گفت: با هماهنگی لازم باید آنالیز مناسبی اجرا شده و مبنایی برای اقدامات عملی و جلوگیری از پراکندگی فعالیت ها در نطر گرفته گردد. دانشکده علوم پزشکی نیز با کوشش بیشتر دو بیمارستان ایزوله شده برای درمان مبتلایان را به یک بیمارستان کاهش دهد تا پروسه پیشگیری و درمان تسهیل یابد.

وی از شورای تامین شهرستان خواست تا ظرف حداکثر 24 ساعت آینده طرح خود را برای مدیریت ورودی و خروجی از شهر قم ارائه و اجرایی کند و موضوع آموزش عمومی مردم را جدی تلقی کند.

استاندار مرکزی در ادامه، آنالیز و ارزیابی تیم های عمل نماینده در مقابله با این بیماری را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: کنترل سریع بحران و رفع کردن مسائل تیم های عملیاتی با ارزیابی دقیق صورت گیرد و در صورت کوتاهی یا ناتوانی مدیران مسئول و متولیان این حوزه از افراد توانمندتر استفاده گردد به گونه ای با جایگزینی نیروهای توانمند سوار بر بحران شویم نه اینکه بحران سوار بر ما گردد.

وی اضافه نمود: با وجود قرار دریافت ساوه در نقطه پرخطر، خوشبختانه اقدامات خوبی اجرا شده ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم و اگر در ارزیابی های بعمل آمده شاهد کوتاهی یا ضعف در عملکرد مدیران بودیم باید بلافاصله از توان نیروهای کارآمدتر و توانمندتر استفاده کرد.

آقازاده بیان نمود: در حوزه تولیدات ماسک و موادضدعفونی و اقلام بهداشتی در سطح استان به گونه ای تدبیر گردد که اول احتیاج استان به این اقلام تامین و بعدا به خارج از استان ارسال گردد تا با کمترین آسیب مالی و تلفات از این مقطع عبور کنیم.

وی در مورد تعطیلی کارخانجات نیز گفت: مخالف تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی هستیم اما از مدیران صنایع انتظار می رود شرایط ایمنی و بهداشتی را رعایت نمایند تا صنایع دچار خسارت مالی نشده و کارگران نیز ضمن حفظ سلامت خویش متضرر نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 555

به "راه های ورودی و خروجی ساوه به قم کنترل گردد، ضروت اولویت دهی به استان در توزیع اقلام بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های ورودی و خروجی ساوه به قم کنترل گردد، ضروت اولویت دهی به استان در توزیع اقلام بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید