رنگ پرچم کشورها به چه معنایی دارد؟

به گزارش مجله زیتوا، بریتانیا: قرمز، سفید و آبی

پرچم انگلستان متشکل از صلیب قرمز سنت جورج (قدیس حامی انگلستان)، صلیب سنت پاتریک (قدیس حامی ایرلند) و صلیب ضربدری سنت اندرو (قدیس حامی اسکاتلند) است. با این که ویلز نیز جزئی از انگلستان است، اما در پرچم به آن اشاره ای نشده است، چرا که ویلز زمان طراحی پرچم، بخشی از خاک انگلیس بود.

رنگ پرچم کشورها به چه معنایی دارد؟

کانادا: قرمز و سفید

مدت زیادی نیست که علامت برگ چنار، روی پرچم رسمی کانادا قرار گرفته است. این پرچم در سال 1965 و پس از بحث های طولانی لِستر بی پیرسون (نخست وزیر وقت) طراحی شد. برگ چنار 11 گوشه پرچم چنان با کانادا عجین است که هر ساله روز ملی کانادا، پرچمی با همین شکل و شمایل ساخته می شود.

فرانسه: قرمز، سفید و آبی

رنگ سفید پرچم فرانسه نشان دهنده پادشاه بوده و هم چنین رنگ خانه بِربِن (Bourbon) است که تا پیش از انقلاب فرانسه بر این کشور حکمرانی می کرد. قرمز و آبی نشان دهنده شهر پاریس هستند؛ این دو رنگ توسط انقلابیونی مورد استفاده قرار گرفته بود که در سال 1789 به سمت باستیل روانه شدند.

آلمان: مشکی، قرمز و طلایی

وابستگی آلمانی ها به این سه رنگ به سال 1840 بازمی شود که مجلس فرانکفورت مشکی، قرمز و طلایی را به عنوان رنگ های رسمی آلمان اعلام نمود. گفته می شود که این رنگ ها نشان دهنده دموکراسی هستند و شکل فعلی پرچم پس از اتحاد دو آلمان معرفی گردید.

آمریکا: آبی، قرمز و سفید

از سال 1775 میلادی، 28 شکل مختلف از این پرچم ارائه شده است که هرکدام در تعداد ستاره و خطوط موازی متفاوت هستند. نسخه امروزی این پرچم از روز استقلال در سال 1960 معرفی گردیده و دارای 13 خط افقی نشان دهنده 13 مستعمره ای است که ادعای استقلال کردند و تبدیل به اولین ایالت های عضو اتحادیه شدند و 50 ستاره نشان دهنده 50 ایالت فعلی ایلات متحد ه آمریکا است.

ایران: سبز، سفید و قرمز

در فرهنگ ایرانی سبز نشان دهنده رشد و شادی، سفید به معنای صلح و قرمز متناظر با شجاعت، آتش و عشق است. عبارت الله اکبر 22 بار روی این پرچم تکرار شده (11 بار بر روی قرمز و 11 بار بر روی سبز) که نماد روز 22 بهمن است. نماد وسط پرچم نیز طراحی زیبایی از کلمه الله به شمایل گل لاله است.

چین: قرمز و طلایی

قرمز نشان دهنده انقلاب کمونیستی در چین و پنج ستاره طلایی و ارتباط آن ها نماد اتحاد مردم چین تحت رهبری حزب کمونیست این کشور (CPC) است. جهت ستاره ها (چهار ستاره کوچکتر در اطراف یک ستاره عظیم) نشان دهنده اتحاد در کنار خوبیِ برتر است.

اتریش: قرمز و سفید

اعتبار طراحی این پرچم مربوط به لئوپولد پنجم، دوک اتریش در سال 1230 است. بر اساس افسانه، طراحی این پرچم از روی لباس سفید رزم لئوپولد بود که پس از بازگشت از جنگ به خون آغشته شده بود. هنگامی که وی کمربندش را باز کرد، قسمتی از لباس که زیر کمربند بود، همچنان سفید بود.

یونان: آبی و سفید

مفهوم 9 خط نشان دهنده 9 سیلاب عبارت آزادی یا مرگ (به زبان یونانی) و صلیب سفید در گوشه سمت چپ نشان دهنده مسیحیت اُرتدکس شرقی، مذهب رسمی یونان است. ادامه دارد...

منبع: کجارو / boredpanda.com
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1206

به "رنگ پرچم کشورها به چه معنایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ پرچم کشورها به چه معنایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید