سفیر چین در تهران: ملت چین در کنار ملت ایران می ایستند

به گزارش مجله زیتوا، سفیر چین در تهران در توئیترش نوشت: در مبارزه با کووید-19، ملت چین در کنار ملت ایران می ایستند.

سفیر چین در تهران: ملت چین در کنار ملت ایران می ایستند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران در پی ابتلای چند نفر در ایران به ویروس کرونا امروز (آدینه) در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از پرچم ایران و چین و شعر سعدی که بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، نوشت: در مبارزه با کووید-19، ملت چین در کنار ملت ایران می ایستند.

در پی فوت دو نفر در قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت دیروز پنجشنبه به فارس گفت که یک مورد جدید از ابتلا به کرونا در اراک و دو نفر نیز در قم شناسایی شده اند و تعداد فوت شدگان در اثر ابتلا به کرونا همان دو نفری است که قبلا اعلام شده و چند مورد مشکوک نیز بستری هستند.

لازم به ذکر است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سوم بهمن ماه در ابتدای شیوع کرونا در چین در پیامی توئیتری به زبان چینی با بیان اینکه در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در چین، دولت این کشور به موقع و قاطعانه پاسخ داد و مردم چین در سراسر این کشور متحد شدند و مردم این اطمینان را داشتند که چین در پیشگیری و کنترل و مقابله با این ویروس حتما پیروز خواهد شد، مطرح نمود: علیرغم مشکل پیش آمده، ایران همیشه در کنار مردم چین بوده است.(اینجا بخوانید)

ظریف همچنین 15 بهمن ماه در توئیتی دیگر بعد از تماس تلفنی اش با همتای چینی گفت که ایران قاطعانه از چین حمایت نموده و در کنار آن ایستاده است.

به گزارش فارس، کمیسیون بهداشت ملی چین دیروز (پنجشنبه) گزارش کرد که تا سرانجام روز چهارشنبه، دست کم 114 قربانی جدید به تلفات ویروس کرونا در این کشور در شرق آسیا افزوده شد و در مجموع تعداد قربانیان این ویروس در سراسر چین را به دو هزار و 118 نفر افزایش داد.

بنا به گزارش شبکه الجزیره، کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین ابتلای 394 نفر دیگر به ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داد که این رقم در مقایسه با ابتلای یک هزار و 749 نفری روز سه شنبه به این ویروس، کاهش چشمگیری داشته است و در نهایت تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر دنیا را به 74 هزار 576 نفر افزایش داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 455

به "سفیر چین در تهران: ملت چین در کنار ملت ایران می ایستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در تهران: ملت چین در کنار ملت ایران می ایستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید