فرانسه باز هم در مسائل امنیت داخلی ایران دخالت کرد

به گزارش مجله زیتوا، وزیر خارجه فرانسه با دخالت مجدد در امور داخلی و مسائل امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، تهدید کرد مشخص مجازات حبس برای جاسوس فرانسوی در ایران می تواند تاثیر منفی بر روابط تهران-پاریس بگذارد.

فرانسه باز هم در مسائل امنیت داخلی ایران دخالت کرد

به گزارش خبرنگاران از فارس، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه امروز (آدینه) دوباره به گزافه گویی و تهدید درباره محکوم شدن یک متهم ایرانی-فرانسوی به 5 سال حبس در ایران پرداخت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لودریان مدعی شد مشخص مجازات حبس برای این متهم توسط مسئولان قضائی ایران، روی روابط پاریس با تهران تاثیر منفی می گذارد.

وی که گویا از آزادی مایکل وایت نظامی پیشین نیروی دریایی آمریکا از ایران، دچار اشتباه محاسباتی شده، با صدور بیانیه ای گفت: امروز، من به نیابت از [دولت] فرانسه، بار دیگر رسماً خواهان آزادی مادام عادلخواه هستم.

وزیر خارجه فرانسه با ادعای اینکه روابط ایران و فرانسه بعد از صدور حکم محکومیت مخدوش شده، گفت: تداوم این شرایط فقط می تواند تاثیر منفی بر روابط دوجانبه بین فرانسه و ایران داشته باشد و شدیداً اعتماد بین دو کشور را مخدوش می نماید.

حدود بیست روز پیش بود که وکیل فریبا عادلخواه از محکوم شدن وی به پنج سال زندان به دلیل اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و همچنین یک سال حبس به دلیل تبلیغ علیه نظام خبر داده بود.

لودریان پیشتر نیز مدعی شده بود این تصمیم تهران، روابط ما با مسئولان ایرانی را بسیار سخت تر می نماید.

وزارت خارجه فرانسه در حالی خواهان آزادی عادلخواه شده است که عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران مهر ماه امسال میلادی تأکید نموده بود که فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 773

به "فرانسه باز هم در مسائل امنیت داخلی ایران دخالت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه باز هم در مسائل امنیت داخلی ایران دخالت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید