مردم کدام کشور ها بیشتر از همه طلا می خرند؟

به گزارش مجله زیتوا، طلا فلز گران بهایی که هواداران بسیاری در سراسر دنیا دارد؛ عده ای از آن برای سرمایه گذاری و عده ای از آن برای تزئین و زیبایی استفاده می نمایند، اما مصرف آن در بعضی از کشور های دنیا بیش از استاندارد دنیای است.

مردم کدام کشور ها بیشتر از همه طلا می خرند؟

به گزارش ، به نقل از بیزینس اینسایدر، خرید طلا رابطه مستقیمی با فرهنگ یک ملت دارد به طوری که در بسیاری از کشور ها مردم با توجه به رویداد های فرهنگی و یا شخصی به خرید طلا روی می آورند.

در عین حال که خرید طلا با فرهنگ یک کشور رابطه تنگاتنگی دارد با اقتصاد آن کشور نیز مرتبط است و شرایط مالی معین می نماید که مردم چه زمان به سمت خرید طلا حرکت نمایند و چه زمان خرید این فلز گران بها را متوقف نمایند.

در این گزارش می خواهیم به آنالیز 10 کشور که مردم آن ها بیشترین حجم طلا را خریداری می نمایند پرداختیم. در بین این ده کشور ایران توانسته است صندلی پنجم را به دست آورد.

از قرن 13 میلادی که مصریان اولین وسیله نقشه نگاری را ساختند تا کنون یکی از بزرگترین خریداران طلا هستند. ارزشی که مصریان برای طلا قائل اند به گونه ای است که از آن در گذشته به عنوان گوشت خدایان یاد می کردند و از آن برای ساخت معابد خود استفاده می کردند.

سابقه خرید طلا روسیه مانند سایر کشور های دنیا به گذشته دور باز نمی گردد و این کشور تنها نزدیک به دو سال است که اقدام به خرید طلا در حجم انبوه نموده است و دلیل آن تقویت ارز ملی خود در برابر دلار آمریکا است.

اما جدا از بانک مرکزی روسیه مردم این کشور نسبت به سایر کشور ها در خرید طلا رتبه 9 را در دنیا به خود اختصاص داده اند و تنها در سال 2016 نزدیک به 30 تن طلا توسط مردم این کشور خردیداری شده است.

اندونزی نه تنها بیشترین خریداران طلا را در خود جای داده است بلکه بیشترین معادن طلا را نیز در اختیار دارد و بر اساس آخرین گزارش ها 18000 نفر در یکی از معادن طلا این کشور مشغول استخراج این فلز گران بها هستند.

عربستان سعودی برای مدت طولانی به شهروندانش اجازه سرمایه گذاری بر روی این فلز گران بها را نمی داد و بر این اساس شمش های طلا به سختی در این کشور خرید و فروش می شدند، ولی در سال 2016 این قانون برداشته شد و خرید و فروش طلا در این کشور سر به فلک کشید به طوریکه اکنون مردم این کشور صندلی هفتم بیشترین خریداران طلا را به خود اختصاص داده اند.

ترکیه از سال 1995 میلادی یکی از بزرگترین وارد نمایندگان و خریداران طلا بوده است و دلیل آن هم علاقه زیادی مردم این کشور به این فلز گران بها است.

مردم ایران از سال 2016 تا کنون یکی از بزرگترین خریداران طلا بوده اند و تا کنون توانسته اند این صندلی را حفظ نمایند و حتی در سال 2017 میزان خرید طلا ایرانیان نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

دبی در سراسر دنیا به عنوان یکی از قطب های برتر جواهرات و طلا شناخته شده است. بازار گلد سوک شهر تقریباً 300 مغازه دارد که در همه آن ها جواهرات و طلا های زیبایی از هر نوع نمایش داده شده است. یک مطالعه در سال 2011 که توسط کمیسیون تجارت ایتالیا اجرا شده است نشان داده است که اماراتی ها بیشترین سرانه خرید طلا را در دنیا دارند به طوری که هر اماراتی سالانه 34 گرم طلا خریداری می نماید.

از گذشته تا کنون آمریکایی ها بزرگترین معادن طلا را در اختیار داشته اند و اشتیاق آن ها نیز برای خرید طلا همانند گذشته است به طوری که بیشترین حجم استخراج شده طلا در این کشور توسط مردم همان جا خریداری می گردد.

مردم این کشور علاقه بی سابقه ای به این فلز گران بها دارند به طوری که هر خانواده هندی یشترین ذخیره طلای شخصی در دنیا را دارد و ضرب المثل ها نیز در این کشور حاکی از علاقه شدید آن ها به این فلز گران بها است به طوری که گفته می گردد: هیچ ازدواجی بدون طلا نمی گردد.

اما در صندلی نخست مردم چین قرار دارند و با توجه به جمعیتی که این کشور دارد باید هم بزرگترین خریدار طلا در دنیا باشد و بیش بینی می گردد که تا سال 2025 این کشور با توجه به معادن طلایی که در اختیار دارد بتواند به 44 درصد تقاضا طلا در دنیا پاسخ بدهد.

منبع:خبرآنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 87

به "مردم کدام کشور ها بیشتر از همه طلا می خرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم کدام کشور ها بیشتر از همه طلا می خرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید