مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد

به گزارش مجله زیتوا، سرویس سلامت - امروزه افزایش روند چاقی به یک اپیدمی تبدیل شده است. کارشناسان و متخصصان در پی یافتن راه حلی مؤثر برای این مشکل هستند. در سال 2004 سازمان بهداشت جهانی برنامه ها و خط مشی هایی را تدوین کرد که بر بهبود تغذیه سالم ترویج عادت های غذایی برای مقابله با چاقی یا به طورکلی اضافه وزن متمرکز بودند. در دنیای امروز عادات غذایی انسان ها تغییر کرده است و حالا باید مردم را متقاعد به خوردن سبزیجات، حبوبات و میوه هایی کرد که زمانی جزو غذا های اصلی مردم بودند. یکی از این حبوبات مفید لوبیا چیتی است. خواص لوبیا چیتی برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است. اما دلایل آن چیست؟ با ما همراه باشید تا این دلایل را بررسی کنیم.

مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد

از سوی دیگر پروتئین ها از ترشح هورمون مربوط به گرسنگی یعنی هورمون گرلین جلوگیری می کنند. از این رو میزان گرسنگی در فرد را کاهش می دهند و بدین طریق اشتهای فرد مهار می شود.

مقدار پروتئین یکی از خواص لوبیا چیتی در لاغری است. لوبیا چیتی و به طورکلی تمامی انواع لوبیا ها سرشار از پروتئین هستند. تقریباً هر 100 گرم لوبیا حاوی 9 گرم پروتئین است. پروتئین ها نیز مانند فیبر به چند روش مختلف در سیر شدن فرد نقش ایفا می کنند. اثر کالری سوزی یا ترموژنیک پروتئین ها بالاست و مقدار بالای ترموژنیک اغلب با سیری در ارتباط است.

مرکز جهانی جلوگیری و کنترل بیماری ها توصیه کرده اند که هنگام خوردن لوبیا ها باید به مقدار زیادی آب نوشید، زیرا دانه های لوبیا حاوی مقدار بسیار زیادی فیبر هستند. از آنجایی که فیبر خاصیت سیرکنندگی زیادی دارد، لوبیا چیتی نیز با داشتن بالاترین مقدار فیبر ممکن، کمک شایانی به شما در کاهش وزن خواهد کرد.

منبع مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد

انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1656

به "مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید