موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه

به گزارش مجله زیتوا، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد.

موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سید عباس صالحی با اعلام خبر موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: با تصویب آئین نامه مربوط در هیات وزیران از این پس بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که از جمله تکالیف قانون برنامه ششم توسعه کشور است، اجرایی می شود.

از جمله نقاط قوت مصوبه اخیر هیات وزیران مشارکت صنوف فرهنگی و هنری در تهیه و تدوین پیش نویس اولیه آن است که در جلسات متعدد با موضوع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و برای سیر مراحل قانونی و اخذ نظر دستگاه های مربوط و مندرج در تبصره یادشده به سازمان برنامه و بودجه ارسال و توسط سازمان یادشده برای تصویب تقدیم دولت شد و پس از جلسات متعدد در کمیسیون فرهنگی دولت و حصول وفاق در مجموعه دستگاه های ذی ربط بویژه وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی، آیین نامه مربوط بررسی نهایی شد و در جلسه 30 آذر توسط هیات وزیران تصویب شد.

نخستین بار برای حمایت از این قشر فرهیخته بیمه بیکاری اجرا خواهد شد، زیرا عمده این مشاغل در زمره مشاغل آزاد تعریف و تا کنون مشمول حمایت های قانون بیمه بیکاری نشده اند.

یکی از آسیب پذیرترین مشاغل در هر کشوری مشاغل حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است، زیرا با هر فشار و چالش مالی و مالی، تولیدات آن از سبد مصرفی خانوار حذف و یا از اولویت خارج می شود. بحران بیماری کرونا و تعطیلی های پی در پی مشاغل فرهنگی و هنری، برغم حمایت های اجرا شده توسط دولت، مشخص کرد شاغلان این فعالیت ها باید از پشتوانه ای محکم تری برخوردار شوند تا پوشش دهنده و حامی معیشت این قشر فرهیخته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1120

به "موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید