نظام پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد نقش مؤثری در پیشرفت کشور دارد

به گزارش مجله زیتوا، مدیر کل پایش، اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: نظام پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد به واسطه فعالیت های پژوهشگاه اقتصاد دانش دارای نقش مؤثر و پیشرو در کشور است.

نظام پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد نقش مؤثری در پیشرفت کشور دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، ایمان عطارزاده مدیر کل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس سیاست گذاری های کلان، پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در افق چشم انداز، مجموعه ای توسعه یافته و توانمند در مدیریت چرخه مساله یابی و فراوری دانش خواهد بود.

وی توضیح داد: پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه توانسته با ارتقاء و راهنمایی صحیح منابع انسانی، سازمانی، اطلاعاتی و زیرساختی دانشگاه، جریان ارائه راه چاره های نوآورانه مبتنی بر پژوهش را در پاسخ به احتیاج های ملی و محلی در سطوح مختلف نهادینه و به طور کارآمد ارائه کند.

عطار زاده اضافه نمود: نظام پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این افق به واسطه فعالیت های پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و با اتکاء بر منابع انسانی متخصص، پژوهشکده ­های برتر، مراکز متعالی و آزمایشگاه های پیشرفته در توسعه دانش و فناوری، نوآوری مبتنی بر پژوهش و فراوری ثروت از اقتصاد دانش دارای نقش مؤثر و پیشرو در کشور هم راستا با چشم انداز بیست ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با اشاره به ماموریت پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ماموریت های پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در مورد مدیریت و راهنمایی منابع، زیرساخت ها و نظام پژوهش در دانشگاه که شامل شبکه مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و منابع انسانی، اطلاعاتی و فیزیکی با هدف فراوری دانش و ارائه راه چاره های نوآورانه مبتنی بر پژوهش در پاسخ به احتیاج های ملی و محلی است.

مدیر کل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید نمود: این حوزه برنامه ریزی نشست های تخصصی راهبری پژوهشی منطقه ای با مناطق ده گانه با رویکرد تمرکز موثر بر توسعه زیرساخت های امور پژوهشی، درآمدزایی از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی استان ها و توسعه ارتباط موثر با صنایع را در دستور کار خود قرار داده است.

عطارزاده با اشاره به مهمترین اهداف نشست های راهبری پژوهشی، اظهار کرد: این اهداف شامل تقویت قابلیت پاسخگویی نظام پژوهشی دانشگاه به احتیاج های تحقیقاتی ملی و محلی، نظارت و ارزیابی برون داد های پژوهشی، تحقق برنامه های پژوهشی استان ها، پیشرفت طرح پایش آزاد استان ها، توسعه کمی و کیفی فعالیت ها و دستاورد های پژوهشی، افزایش درآمد ها و منافع دانشگاه از فعالیت های پژوهشی، افزایش پژوهش های هدفمند و کاهش پژوهش های بدون تقاضا و یا بدون کاربست، افزایش سرمایه گذاری بیرونی در فعالیت ها و دستاورد های پژوهشی دانشگاه، افزایش فعالیت ها و قابلیت های بین المللی نظام پژوهشی دانشگاه، توسعه متوازن شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی، ارتباط با صنایع و برگزاری نشست های تخصصی و انعقاد قرارداد های همکاری بین دانشگاه و صنعت است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: دستورالعمل و شیوه برنامه ریزی و اجرای نشست های تخصصی راهبری پژوهشی مناطق 10گانه به استان ها ابلاغ و در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 278

به "نظام پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد نقش مؤثری در پیشرفت کشور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد نقش مؤثری در پیشرفت کشور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید