همکاری اتاق تعاون ایران در ساخت 10 هزار واحد مسکونی

به گزارش مجله زیتوا، عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران گفت: درراستای برنامه ریزی و سیاست های اجرایی و عملیاتی، ساخت و ساماندهی پروژه 10هزار واحدی مسکن بندرعباس با همکاری شرکت بازآفرینی شهری به اتاق تعاون واگذار شد.

همکاری اتاق تعاون ایران در ساخت 10 هزار واحد مسکونی

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از اتاق تعاون ایران، علی مطیع جهانی عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران، با اشاره به توانمندی اتاق تعاون در عرصه فراوری مسکن گفت: در راستای برنامه ریزی، تدوین و ارائه سیاست های اجرایی و عملیاتی با هدف بهره گیری از کلیه ظرفیت ها، امکانات و توانمندی بخش تعاون در بخش مسکن، ساخت، جلب، جذب، راهنمایی، ساماندهی پروژه 10 هزار واحدی مسکن بندرعباس با همکاری شرکت بازآفرینی شهری به اتاق تعاون ایران واگذار شد.

عضو هیأت رئیسه و معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران گفت: در راستای تفاهم نامه مشترک اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی و پیگیری ریاست اتاق تعاون ایران و دستور وزیر راه و شهرسازی و همکاری مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، مبنی بر استفاده از توانایی ها و ظرفیت اجرایی اتاق تعاون ایران در راستای بستر سازی و ارائه خدمات و سازماندهی، ساخت 10 هزار واحد مسکونی در عظیمترین شهر مسکونی کشور در بندرعباس به اتاق تعاون ایران واگذار شد.

مطیع جهانی اضافه کرد: با توجه به شناخت و ظرفیت های بخش تعاون در حوزه فراوری مسکن، این پروژه می تواند احیا کننده توانمندی های بخش تعاون در سرمایه گذاری های مشترک و ارائه خدمات فنی و مهندسی و احیا بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور باشد و اتاق تعاون ایران با استفاده از ظرفیت های استانی از جمله استان های همجوار (هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان وکرمان). در این راستا قدم برداشته است.

این مقام مسئول با تاکید بر عملکرد اتاق تعاون ایران در حوزه مسکن کارگری توضیح داد: در حوزه مسکن کارگری با راه اندازی کارگروه ملی به ریاست معاون محترم هماهنگی و نظارت مالی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور و دبیری اتاق تعاون ایران و متناظر آن در سطح استان ها، در 21 استان کشور در فاز نخست 38616 و در فاز دوم 29473 متقاضی و مجموعاً 68089 متقاضی ساماندهی قطعی شده و در مرحله شناسایی اراضی مناسب و آغاز عملیات اجرایی هستیم.

وی با اشاره به کوشش ها و فعالیت های اتاق تعاون ایران برای انعقاد تفاهم نامه مذکور، ادامه داد: اتاق تعاون ایران همچنین در حوزه احیا بافت های فرسوده نیز مشارکت دارد و در این زمینه کمیته ویژه ای نیز در اتاق تعاون ایران و در شرکت بازآفرینی شهری تشکیل و جلسات متعدد کارشناسی برگزار گردید و در نهایت منجر به تأیید و تصویب مشارکت اتاق تعاون ایران در عظیمترین پروژه ساخت مسکن کشور در بندرعباس با ظرفیت 10 هزار واحد مسکونی شده است.

مطیع جهانی در تشریح مختصات این پروژه اذعان داشت: اعتبار پروژه 7 هزار میلیارد تومان برای این پروژه پیش بینی شده است که 3 هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات به وسیله بانک مسکن و مابقی در قالب سهم آورده متقاضیان و سرمایه گذاران برنامه ریزی شده است همچنین زمان اجرای کامل پروژه مذکور متشکل از واحد های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی، آموزشی و خدماتی حداکثر 48 ماه است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران خاطر نشان کرد: پروژه مذکور در زمینی به مساحت 350 هکتار در موقعیت منحصر به فرد اراضی شهر بندرعباس در قالب 10 هزار واحد مسکونی در 7 محله داخلی شهرک با امکانات ویژه رفاهی از جمله مسجد، مهدکودک، مدرسه، درمانگاه، کلانتری، استادیوم، پارک وفضای سبز و با ایجاد پارک علمی و فناوری به عنوان یک شهرک هوشمند در تراز شهرک های حاشیه خلیج فارس در طی مدت زمان 4 سال ساخته خواهد شد.

اتاق تعاون ایران به منظور ساماندهی و عملیاتی نمودن این پروژه عظیم ثبت نام اولیه متقاضیان را به وسیله سایت تخصصی اتاق به نشانی اتاق تعاون ایران WWW.ICCCOOP.IR در دستور کار قرار داده و کلیه متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی مذکور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1348

به "همکاری اتاق تعاون ایران در ساخت 10 هزار واحد مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری اتاق تعاون ایران در ساخت 10 هزار واحد مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید