هیچکس نمی داند چه در انتظار اقتصاد است

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران: جیمی دیمون- مدیر عامل بانک جی پی مورگان با اشاره به جهت مبهم پیش رو بر سر راه اقتصاد گفت: کوشش برای حدس این که چه اتفاقی می افتد خیلی است. مثل این است که دارید توی تاریکی قدم می زنید، کسی نمی داند چاه های عمیق در کجای این جهت تاریک قرار گرفته است.

هیچکس نمی داند چه در انتظار اقتصاد است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دیمون که بانک تحت رهبری وی با 3.2 تریلیون دلار دارایی، عظیم ترین بانک آمریکا محسوب می گردد و نیمی از شهروندان آمریکا جز مشتریان این بانک هستند، با اشاره به اینکه کووید-19 فصل جدیدی از بحران مالی را رقم زد اضافه کرد: نمی دانم باید انتظار چه چیزی را در سراسر دنیا داشته باشیم.

بانک جی پی مورگان در واکنش به پیامدهای کرونا، ذخایر اضطراری خود را 6.7 میلیارد دلار بیشتر نموده است. اکنون حدود 25.6 میلیون شهروند آمریکایی فاقد شغل هستند و برای امرار معاش به یارانه 600 دلاری دولت وابسته هستند که سررسید آن به زودی سر می رسد و کنگره هنوز با تمدید یا افزایش آن موافقت ننموده است.

دیمون با اشاره به ارایه تسهیلات حمایتی این بانک به 1.7 میلیون مشتری در ماه های اخیر گفت که با توجه به کرونا، تسهیلات اعتباری مخصوصی را برای مشتریان در نظر گرفته ایم. وی با ابراز نگرانی از بروز موج دوم کرونا در پاییز سال جاری گفت این مساله می تواند نرخ بیکاری را به 23 درصد برساند و تاثیرات وحشتناکی روی جریانات سرمایه ای و الگوی مصرف خانوارها بگذارد.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا روز آدینه به 70 هزار نفر رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می گردد. هر چند سرعت شیوع در ایالت های شرقی نظیر نیویورک کاهش یافته اما در جنوب و غرب آمریکا کرونا در حال تاخت و تاز است و این مساله می تواند به ویژه روی عملکرد ایالت کالیفرنیا اثر بگذارد که بیشترین حجم فراوری ناخالص داخلی را در بین 50 ایالت آمریکا دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 847

به "هیچکس نمی داند چه در انتظار اقتصاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچکس نمی داند چه در انتظار اقتصاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید